Wrzesień, 2014

Wtorek, 30 września 2014

i po wakacjach. Statystyki, podsumowania. Krótko

Wyczekiwane tak długo. 3,5 miesiąca wolnego od uczelni, wydawało się, że nigdy nie minie. Tymczasem jutro zaczynamy karuzelę od nowa. Na szczęście to już mój ostatni semestr studiów. Nauki zostało mniej niż trwały wakacje, więc powinno zlecieć. Odliczam już dni do 16 Grudnia, gdy zakończę swoją przygodę z edukacją. Potem tylko ostatnia mam nadzieję sesja, obrona pracy i szukamy pracy :P

Garść statystyk (jak może niektórzy wiedzą, lubuję się we wszelkich statystykach, liczbach, cyfrach i danych. Może dlatego studiuje na kierunku politechnicznym? Oczywiście nigdy nie jeżdżę dla liczb, to one są dla mnie).

Trochę się działo przez te wakacje jeśli chodzi o rower . . .

Wakacje trwały od 14 Czerwca do 30 Września co daje 109 dni. W ciągu tych dni:

Pokonany dystans - 3 852km
Ilość przewyższeń - 30 519m
Najdłuższa trasa - 312,4km (Zakopane 2014)
Ilość jazd - 68
Czas spędzony w siodle - 135 godzin 34 minuty
Vmax - 88,5km/h
Ilość 'setek' - 10
Średnio dziennie (licząc 109 dni) - 35,3km

Średnia jazda szosą. Czyli uśrednione dane z tych 109 dni. Taka jakby jedna wycieczka wyciągnięta ze średniej wszystkich wycieczek. Dana zupełnie nie przydatna do niczego ale cóż :P

Średni dystans - 57,5km
Średnia prędkość średnia - 28,7km/h
Średnia ilość przewyższeń - 464,5m

To tyle, znacznie większa ilość danych, zdjęć, opisów i innych dupereli czeka na 31 Grudnia. Wtedy będę podsumowywał ten już w tym momencie rekordowy sezon :)

Niedziela, 28 września 2014 Kategoria Szosa, >1000m

sporo górek i hopek

Bardzo ładny dzień. Temperatura pozwoliła nawet jechać na krótko. Dziś sporo metrów w pionie. Pojechałem stałą trasą do Łoniowej, w Dołach minęło mnie dobre 25 jak nie więcej motocykli, bardzo różnych. W Łoniowej podjazd do Złotej, na samym końcu ledwo wyprzedza mnie jakiś koleś na małym motocyklu. Trochę mi odjechał, ale jak zobaczyłem jak się męczy to przyspieszyłem żeby jednak go śmignąć :P Było to już za podjazdem na płaskim. Udało się go dopaść, leciał nie więcej niż 40km/h. Wyprzedziłem go na spokoju i zwiałem. Zawsze daje to małą satysfakcję jak się wygra z pojazdem silnikowym.

Po hopkach i bocznych drogach dotarłem do krajówki, zaraz potem znów skręciłem na hopki i wąskie drogi. Te zaprowadziły mnie przed Lipnicę Murowaną. Za Lipnicą sporo podjazdu, po marnej nawierzchni. Przed zjazdem skręciłem na Rajbrot. Sporo w dół, po fajnej drodze. Zacząłem podjazd do Wojakowej, niezbyt długi, za to po nim znów sporo zjazdu do Porąbki Iwkowskiej. Tutaj wpadło troszkę płaskiego, ale zaraz potem znów hopy, zjazdy i podjazdy. Do Czchowa. Zleciało to jednak przyjemnie, i dość sprawnie znalazłem się w centrum Czchowa.

Z Czchowa musiałem przejechać parę kilometrów krajówką, przez Jurków. Zjechałem z niej i zaczął się podjazd do Złotej. Dużo tych podjazdów, czuć było koniec sezonu bo nogi, plecy i tyłek się już powoli odzywały. Od Złotej jednak czekał mnie już tylko zjazd i potem sporo płaskiego z malutkimi niegroźnymi hopkami. Do domu z Łoniowej dotarłem drogą standardową, a jakże :P

Sobota, 27 września 2014 Kategoria Szosa

W pogoni za komem utraconym. Rekord dst rocznego.

Do 14 padał deszcz i było źle. Potem jednak z niczego wyszło słońce i moment wysuszyło asfalty. Można było śmignąć. Pojechałem zawalczyć na 2 segmentach. Najpierw spokojna dojazdówka do węzła autostradowego w Brzesku. Od ronda ogień pod górę ulicą Leśną. W połowie zatrzymały mnie na chwilę światła, ale tempo było wystarczająco mocne by wskoczyć na pierwsze miejsce. Odpoczywałem jadać do Jasienia starą czwórką, potem już lokalnymi drogami i ponownie ogień na płaskim segmencie Jasień - Brzesko. Wiało dość korzystnie toteż piękna średnia: 53,1km/h na 700 metrach segmentu. Dalsza jazda już bez szaleństwa, kawałek czwótką do Jastwi i potem bokami, którymi jeszcze nie miałem okazji jechać do Porąbki. W Porąbce nawrót i boczną drogą do Dębna. Potem przecięcie czwórki i znów bokami do Biadolin. Z Biadolin kawałek serwisówką do Wokowic i do siebie przez Sterkowiec. Wyszło solidnie. Takim oto sposobem na 95 dni do końca roku pobijam swój dotychczasowy rekord rocznego dystansu. Ustanowiłem go w pierwszym sezonie jazdy szosą i wynosił on do dziś 7503km. Po dzisiejszej jeździe mam już tych kilometrów w tym roku 7544 :) 95 dni, zobaczymy ile uda się dokręcić :)

Piątek, 26 września 2014 Kategoria Szosa

Mało, uciekałem przed chmurą

Stała trasa. W Sterkowcu trafił się tir, to się przejechałem do Maszkienice szybko. W Porąbce zobaczyłem ciemne chmury nadchodzące więc żwawo ruszyłem do domu. Kropiło ale jednak nie lunęło, mogłem jeździć więcej :/ Jeszcze zimniej niż ostatnio, tragedia.

Czwartek, 25 września 2014 Kategoria Szosa

Jesiennie

Jesieni ciąg dalszy. Dziś szaro, pochmurno, zimno i wietrznie. Na szczęście na lunęło choć parę razy jakieś pojedyńcze kropelki leciały. Najpierw rundki koło domu - sprawdzałem pogodę, potem pojechałem troszkę dalej. Najpierw płasko na Borzęcin, potem dodałem metrów w pionie wjeżdżając na Godów. Powrót przez Porąbkę. Długie ciuchy, a i tak chłodno. Upały wracajcie :(

Środa, 24 września 2014 Kategoria Szosa

Pętelka

Barowy tydzień, leje i leje. Dziś jednak zapowiadane okienko sprawdziło się w 100%. Od rana bezchmurnie choć zimno. Niestety czuć, że jest koniec Września. Nawet do słońca nie jest w 100% komfortowo. Na dłuższe trasy czasu nie było. Rano załatwienia w Tarnowie, potem zacząłem kosić trawnik, który tak jak rower wymaga dobre pogody. Skosiłem i dopiero po 16 wyjechałem.

Pętelka dość nietypowa. Najpierw typowo przez Bielczę do Dębna i Porąbki. Tam jedna pętla :) Potem podjazd pod Bocheniec, i zaraz po nim odbiłem do Okocimia zawalczyć o utraconego koma. A jak walka to na całego, więc był ból i łzy :P ale łzy zwycięstwa bo jest znów na jakiś czas pierwszy czas :P Z Okocimia super szedł mi zjazd aż do samego końcówki, gdy jakiś gościu wyjechał i wlekł się 30km/h. Musiałem hamować z 60 i nie ugrałem nic na segmencie.

Wpakowałem się trochę pechowo bo akurat skończył się w tamtym rejonie mecz Okocimskiego z Cracovią w ramach Pucharu Polski. Koreczek więc spory do wyjazdu. Zamiast przez centrum Brzeska pojechałem do Jasienia, tam był kolejny podjazd, zjechałem do starej czwórki, myknąłem do jajowatego ronda i pofrunąłem w kierunku węzła Brzesko ulicą Leśną. Radar wskazał 57km/h :P Z węzła serwisówką do Mokrzyski i normalnie do domku. Zimno.

Niedziela, 21 września 2014 Kategoria Szosa

Wąskie okienko pogodwe wykorzystane na 101%

Wczoraj cały dzień lało, dziś rano też lało i nawet grzmiało. Dopiero po 13 lekko przeschło i wyszło na moment słońce. Szybko się ubrałem i pojechałem. Wiedziałem, że czasu jest mało bo zbierały się ciemne chmury. Pojechałem do Łoniowej z prostym celem: bijemy koma na tym cholernym segmencie :P Wiatr neutralny, bardzo lekko zawiewało tylno-bocznie. Asfalt w jednym miejscu całkiem mokry, co podziałało na mnie dobrze. Usyfiłem rower i się wkurzyłem więc była we mnie 'sportowa złość' :P.

Ruszyłem spokojnie, cel to trzymać lekko ponad 43 na godzinę i obserwować jak zmienia się średnia. Chodziło o to żeby nie dać jej spaść poniżej poziomu 42,9. Dolny chwyt i jedziemy. Przede mną 3 hopki i na koniec lekko pod górę. Początek spokojny i jechało się dobrze. Na hopce w Dołach czuć było nogi, a średnia zleciała na 42,5 ale po podjeździe zwykle następuje zjazd. Rozkręciłem do 51km/h, 3 sekundy odpoczynku dla nóg i kręcę dalej. Przez Porąbkę sprawnie i szybko, w Dębnie śmignąłem obok czyhających panów policjantów i został ostatni fragment bardzo delikatnie pod górę. Bolało już wszystko ale cyfry na liczniku działały bardzo motywująco. Na sam koniec jeszcze dałem radę przyspieszyć i rozkręcić do 47. Przejechałem wirtualną kreskę. Spojrzenie na licznik: jest ponad 43 :) Cel w końcu zrealizowany.

Przy okazji poprawiłem czas na krótszym segmencie "Porąbka - Dębno" na 43,5km/h. Do domu już w miarę spokojnie, kilometr przed zaczyna kropić, więc przyspieszam. Wjechałem pod bramę, doprowadziłem rower pod dom, zdjąłem buty i niebiosa się otworzyły :) Idealnie w czas.

Czwartek, 18 września 2014 Kategoria Szosa

Przed zmrokiem

Krótko, tuż przed zachodem słońca. Bardzo mocno pod Bocheniec, wykręciłem swój 2 najlepszy czas, potem starą drogą przez Porąbkę, i na Bielczę przez las na Woli. W Wokowicach coś się działo, bo straż i policja na sygnale stały.

Wtorek, 16 września 2014 Kategoria >100km, Peleton, Szosa, >1000m

Buczyna i nowy Vmax

Kolejny bardzo rowerowy dzień. Odrabianie strat idzie wyśmienicie. Dziś jazda we trójkę. Start o 13, ruszyliśmy krajówką w kierunku Gnojnika. Celem miała być Jamna. W Uszwi skręcamy na boczne drogi i po chwili zmieniamy plany z Jamnej na Buczynę i tamtejszy super zjazd. Przejeżdżamy przez Złotą i kierujemy się na Czchów. Znów trzeba przejechać chwilę ruchliwą drogą krajową, ale po kilku kilometrach zjeżdżamy z niej na dobre.

Czeka nas za to kawał porządnego podjazdu z miejscowości Będzieszyna. 1.5km ze średnim nachyleniem 8%. Podjazd bardzo zmienny, kilka fragmentów lekkich ale kilka z dużą ilością procentów :) Po podjechaniu kierujemy się na dół, ale po chwili zatrzymujemy się i sprawdzamy mapę czy rzeczywiście dobrze się kierujemy. Korzystam z okazji i strzelam fotkę, bo widok piękny. Po sprawdzeniu, zawracamy i jedziemy w inną drogę. Zjeżdzamy do Iwkowej i kierujemy się na Rajbrot. Kilka kilometrów lekkiego podjazdu, ale na tyle lekkiego, że jedzie się dobrze. Atmosfera w naszej 'ucieczce' wesoła :) Do Rajbrotu na koniec mamy kawał dobrego zjazdu, przelatujemy przez centrum i wyłania się następy podjeździk :) Taki urok tych okolic. Płasko? A co to jest płasko?

Wylatujemy w Muchówce, gdzie jest kilkaset metrów dramatycznie złego asfaltu. Tym razem nie zwalniam ale przelatuje przez dziury. Od Muchówki jedziemy bokami i hopami do Zawady. Tam krótka przerwa w sklepie. Niedługo potem jeszcze kawałem podjazdu i przed sobą mamy zjazd w Buczynie. Co w nim takiego ciekawego? 800m i -10% po dość prostej drodze, o dobrym asfalcie, minimalnym ruchu, świetnej widoczności i fajnej przeciw-górce na końcu. Rozkręcam ile 13'tka pozwala, przyjmuje pozycję aero, prędkość jest oszałamiające i po chwili wpadam na podjazd, który pokonuje z rozpędu. Sprawdzam licznik i okazuje się, że jest nowy maks. Dokładnie 88,5km/h, czyli pobijam mój poprzedni (86km/h).

Po zjeździe następuje dość płaski etap trasy. Lecimy na Książnice, przekraczamy starą czwórkę oraz nową czwórkę i wjeżdżamy do Kłaju(?) Stamtąd lecimy po płaskim i pod wiatr do Cikowic, postanawiamy znaleźć kładkę przez rzekę ale jesteśmy po złej stronie lecącej obok magistrali kolejowej E30. Szybka decyzja, wbijamy na nasyp, przekraczamy tory i wędrujemy kawałek po piachu do zejścia na lecącą już po dobrej stronie drogę :) Taki lekki przełaj się zrobił :P Trafiamy na wspomnianą kładkę, lecimy do Bochni, a z niej bokami na Brzesko. Na koniec kilka mocniejszych pociągnięć z Szymkiem i już jesteśmy w Brzesku. Chłopaki lecą do góry, ja odbijam do siebie i po kilku minutach zajeżdżam do domu.

Sądziłem, że Wrzesień będzie stracony po tygodniowej wymuszonej przerwie, ale odrabianie strat poszło bardzo gładko i przyjemnie. W 3 dni zrobiłem 325 km i ponad 3200m w pionie. Całkiem niezły wynik jak dla mnie :)

Poniedziałek, 15 września 2014 Kategoria Peleton, Szosa

Sam ale nie sam

Wyruszyłem na krótką pętlę. Tempo wolne, odpoczynek po wczorajszej trasie. Pokręciłem się po znanych trasach. Wracając do domu poczekałem na przejechanie pociągu i ruszyłem dalej. Po chwili zawróciłem z powrotem pod stację, zobaczyć czy fajna koleżanka nie przyjechała owym pociągiem ;> Zamiast niej, śmignęli obok Szymek z Grześkiem, więc zabrałem się z nimi. Pojechaliśmy sobie Godów od Dębna, na zjeździe mocne kręcenie, i w końcu złamałem barierę 70km/h prędkości średniej. Teraz na odcinku 1.1km mam czas 58sekund i średnią 70,9km/h :) Max na dziś to aż 84,4km/h. To mój drugi najlepszy wynik :> Po zjeździe kilka mocniejszych szarpnięć przez Porąbkę. Potem odbiłem na Sterkowiec i sam dojechałem do domu. Wyszło całkiem fajnie i miło :)