Czerwiec, 2015

Wtorek, 30 czerwca 2015 Kategoria >1000m, >100km, Peleton, Szosa

117. Seta na koniec Czerwca

Na koniec Czerwca w trójkę. Tempo łagodne bo na następny dzień większe plany. Ruszyliśmy jakoś koło 11, na początek oczywiście Bocheniec, dość spokojnie. Zjazd oczywiście mniej spokojnie :> Potem w kierunku Zakliczyna zaliczając po drodze podjazd w Gwoźdzcu. Na rondzie w prawo do centrum i bokami polecieliśmy na Piaski-Drużków. Tam skorzystaliśmy z przeprawy promowej przez Dunajec. Dalej pojechaliśmy przez podjazd w Czchowie na Iwkową, Adrian pięknie poszedł przodem aż go straciliśmy z widoku po jakimś czasie. Na zjeździe z kolei ja przyatakowałem :) Na dole sklep i pepsi i ruszamy leniwie dalej na Tymową. Pod górę dość mocno, a po serpentynach w dół full gas ;] Zero hamulca, dokręcanie i udało się znów wskoczyć na zaszczytne pierwsze miejsce z 67 :) Chwile potem kolejny zjazd, tym razem krajówką do Gnojnika i w centrum uciekamy w bok bo nikt nie ma ochoty jechać w takim dużym ruchu. Kilka hopek od Chronowa do Jasienia. W Jasieniu do domu skręca Adrian, a chwilę potem w Brzesku Marcin. Mi trochę brakuje do setki oraz 1800km w Czerwcu więc jadę dokręcić. Najpierw obwodnica Brzeska pojechana na maksa, potem już spokojnie do Jastwi i bokiem do Porąbki. Honorowa pętla i wróciłem do domu.

Poniedziałek, 29 czerwca 2015 Kategoria Szosa

116. Deszcz

Rano totalnie zachmurzone. Jak postanowiliśmy, że nigdzie nie jedziemy i wyszedłem kosić trawnik to pojawiło się słońce. Po skoszeniu szybko się przebrałem i wyszedłem na godzinkę. Zaraz po starcie widzę totalnie czarną chmurę. Postanowiłem kręcić wokół domu. Intuicja mnie nie zawiodła i po 10 kilometrach lunęło.

Niedziela, 28 czerwca 2015 Kategoria >1000m, >30km/h, Szosa

115. Sporo górek znowu

Dziś powtórka z przed paru dni. czyli 6 podjazdów po kolei: Bocheniec, Gwoździec, Jaworsko, Godów, Bocheniec i Bocheniec na przestrzeni 30km. Tempo dziś bardzo fajne, na owej przewyższeniowej pętli średnia delikatnie ponad 30km/h. W Jaworsku złapał mnie mini deszcz ale dość szybko przeszedł i obyło się bez strat :) Po skończeniu górek pojechałem na Brzesko i w kierunku Autostrady. Wypróbowałem nową nie otwartą jeszcze obwodnicę Mokrzysk (4,2km w jedną stronę) i pojechałem do domu kończąc jazdę z satysfakcjonującą średnią. Jest nieźle :)

Sobota, 27 czerwca 2015 Kategoria Szosa

114. Wieczorem

No to wieczorem raz jeszcze. Tym razem do Brzeska po nowe oponki do szosy. W Canyonie dostałem Mavic Yksion. I wszystko było by super - bo świetnie trzymają i gum specjalnie nie łapią, tyle, że po pierwsze po 3500km tylna nadaje się na złom (kwadratowa i milion nacięć), a przednia też nie wygląda dobrze. Do tego od jakiegoś czasu opony łapią masę kamyczków z drogi. Nie ma dnia żebym nie wkładał łapy w oponę w celu wyczyszczenia jej z powbijanych kamyków. Od tego milion nacięć oczywiście. Tak więc dziś szybka decyzja bo kolega był w Krakowie i dostał continentale GP4000s II w rozmiarze 25mm za 145zeta. Wziąłem. 90% zawodowego peletonu jeździ na 25mm, mavici też były 25mm więc ostatecznie przesiadłem się na 25mm i ja. 23 odchodzi w niepamięć powoli :)
Sobota, 27 czerwca 2015 Kategoria Szosa

113. Rano

Plany były ambitne - albo przełęczy Knurowska albo Słowacja. W obu wariantach trochę ponad 250km. Wszystko miałem przygotowane tylko, że rano pogoda mnie przestraszyła skutecznie - było po prostu ciemno od chmur. Pojechałem więc dopiero jakoś koło południa, z zamiarem zrobienia 2-3 godzin. I znów kicha bo będąc w Sufczynie zauważyłem czarną wielką chmurę sunącą prosto na mnie. Wobec tego pojechałem do domu robiąc kompromitującą ilość kilometrów...

Piątek, 26 czerwca 2015 Kategoria Peleton, Szosa

112. Bocheniec, Okocim

Bardzo późny wyjazd, najpierw do Porąbki, potem Bocheniec. W Jadownikach na światłach spotkałem kolegów więc jeszcze z nimi pod Okocim i do Brzeska. Potem powrót przez Jadowniki już przy zachodzącym słońcu.
Czwartek, 25 czerwca 2015 Kategoria >30km/h, ITT, Szosa

111. Need for speed

Po wczorajszych podjazdach dziś dla odmiany zupełnie płasko i w bardzo mocnym tempie. Zacząłem spokojnie i rozkręcałem się z minuty na minutę, w Jodłówce już leciałem 39-40km/h i tak było przez większość trasy. Trasa płaska i niezbyt ciekawa. Od Jodłówki cały czas na północ do Uścia Solnego, końcówka dość dziurawa. Od Uścia super asfalcik i leciało się pięknie. Przeleciałem przez centrum Szczurowej i po chwili byłem w Borzęcinie, gdzie trzeba było skręcić w prawo. Lekko wiało ale dziś wiatr na mnie nie działał :) Noga podawała doskonale, po każdym zwolnieniu na skrzyżowaniach wystarczyły 3-4 mocne depnięcia i na licznik wracała liczba 40. Trasę troszkę wydłużyłem, od Bielczy poleciałem na Wolę i Maszkienice do starej czwórki. Krajówką kilka km do Jastwi i tam ostatnie kilka kilometrów do Sterkowca. Przed przejazdem kolejowym zaplanowany koniec trasy. Wyszło prawie 64km i średnia prędkość 37,5km/h. Pobiłem swój rekord na 50km - 37,7km/h oraz zrobiłem nowy dystans godzinny - 38,16km. Super :)

Środa, 24 czerwca 2015 Kategoria Szosa

110. Sporo górek, test pętli

Mieliśmy jechać do Bochni bo tam się organizowali w peleton ale pogoda była jakaś niepewna. Więc pojechałem sobie sam po okolicy. Najpierw Brzesko, potem dojazd czwórką do Jadownik i Bocheniec. Po zjeździe wjechałem na wyznaczoną pętlę 30km z kilkoma podjazdami. Najpierw po chwili płaskiego podjazd do Gwoźdzca, szybki zjazd i łagodny ale długi podjazd do Jaworska, zakończony troszkę ostrzejszą końcówką. Po nim bardzo fajny zjazd do Łysej Góry i bezpośrednio po nim trzeci podjazd pod Godów. Krótszy ale bardziej stromy. Znów po nim ekstra szybki zjazd i jakieś 2-3km płaskiego przez Porąbkę. Na końcu czwarty podjazd pętli - Bocheniec. Po zjeździe koniec owej pętelki. Będzie do pokonania 3 razy. Następnie zrobiłem jedną pętlę po Porąbce i wróciłem na Bocheniec. Z Jadownik prosto do domu. Wyszło całkiem sporo metrów w pionie i całkiem niezłe tempo jak na taką trasę. Nogi jednak czuć :)

Wtorek, 23 czerwca 2015 Kategoria Szosa

109. Zimno i po deszczu

Po deszczu. Prawie to samo co wczoraj ale górą przez Dębno i 2, a nie 3 pętle. No i tempo znacznie wolniejsze. I na giancie :P

Poniedziałek, 22 czerwca 2015 Kategoria >30km/h, ITT, Szosa

108. Porąbka w mega tempie

Całkiem fajnie podaje ostatnio noga, więc padło znów na szybką płaską trasę. Padło oczywiście na Porąbkę. Tam 3 duże pętle i szybki powrót do domu. Średnia z powrotu 38km/h. Cała trasa 35,5km/h. Jest fajnie :)