Październik, 2012

Niedziela, 28 października 2012 Kategoria Nocą, Szosa

Szosą nocą

A jednak udało się wyjść na szosę... Drogi w miarę przeschły i nic nie padało. Lekki mrozik więc ubrałem się porządnie i z zadowoleniem stwierdzam, że wdzianko na zimowe eskapady zdało egzamin. Za wyjątkiem butów... Ale czego się spodziewać po butach z dziurą wentylacyjną w podeszwie :P Głównie przez zamarznięte stopy nakręciłem tylko 12 km co jest marnością ;/
Dodatkowo wypróbowana sztuczka z odcięciem światła, aby nie oślepiać użytkowników z naprzeciwka - działa wyśmienicie.
  • Temperatura -1.0°C
Niedziela, 28 października 2012 Kategoria Holender

2 kółka...

Tydzień przerwy spowodowany chorobą, warunków na szosę nie było ale nie mogę narzekać bo zaatakowała zima, którą bardzo lubię. Holender poszedł w ruch i przejechałem dwa koła żeby sprawdzić czy jeszcze potrafią rowerem jeździć :P

• Sprzęt Miejski
Niedziela, 21 października 2012 Kategoria Szosa

przygód moc...

Ja lekko chory ale dzień piękny więc pojechałem. Wybrałem wariant autostrady i bardzo spokojnej jazdy.

W Szczepanowie wjechałem i pojechałem na Tarnów. Do momentu wjechania na gotowy odcinek C (gdzieś za Wierzchosławicami) było ok. Jednak nieopodal MOPu Komorów pojawił się problem w postaci upartego ochroniarza. Pan stwierdził że muszę zjechać z autostrady bo - nie wiem - ukradne ekran albo kurde asfalt ?! Powiedział żeby zjechać na drogę serwisową i tam jeździć, a w ogóle to najlepiej w ogóle tu nie jeździć więc żeby się nie kłócić tak zrobiłem (na serwisówkę). Tyle, że owa droga skończyła się po 300m. Wracam więc ale z na przeciwka jedzie rowerzysta, zatrzymał mnie i mówi, że ochrona szaleje, policją chcą wzywać, ogólnie cuda jaja. Pojechałem więc z nim chwilę, coraz późniejsza pora, ja do domu coraz dalej - nóż na gardle. Postanowiłem, że 'ryzyk fizyk' i wróciłem. Skurczybyk z ochrony dalej stał i mnie oczywiście zatrzymał. Prośby moje że tylko kawałek do zjazdu ("potem pojadę przez Wojnicz") nie poskutkowały więc zjechałem całkiem z A4 i zacząłem błądzić po wsiach. Szczęśliwym trafem trafiłem na drogę główną i w mojej głowej pojawił się chytry plan zrobienie ochroniarza w ciula. Pojechałem zamiast w kierunku krajówki, to w kierunku węzła w Wierzchosławicach i najnormalniej w świecie wjechałem sobie na autostradę jakiś 2km za upartym ochraniarzem :). Parę km docisnąłem.

Niedługo potem kolejna przygoda ale niestety bolesna. Zagapiłem się i przy prędkości 35km/h nie zauważyłem, kilkucentymetrowej 'ścianki' z asfaltu (grubsza warstwa), wyrznąłem w to poleciałem na bok i leże... Goście się z roboty zlecieli pytają czy ok. Nogami i rękami ruszałem więc ok :). O dziwo koła całe, rower cały tylko owijka trochę zdrapana. No i ja prawie cały z wyjątkiem tego, że obolały jestem jak jasny gwint :/ Tempo siadło całkiem i się toczyłem 22 przez jakiś czas. Dojechałem do domu w sam raz jak się ściemniało.

uff, dobrze, że się sezon kończy bo już się zmęczyłem tym wszystkim...

Mniej więcej trasa:
#lat=49.987034986493&lng=20.77633034912&zoom=12&maptype=osm
Poniedziałek, 15 października 2012 Kategoria Nocą, Szosa

rundki nocą

Nocna jazda, 5x średnia pętla (5x: 3,8km/45m up) + pętla Dębno (11,2km/110m up)

W jednym miejscu zrobiła się granica pogodowa... po jednej stronie było zimno, po drugiej stronie przyjemnie ciepło! ponad 10 razy przejeżdżałem tym miejscem i za każdym razem temperatura gwałtownie się tam zmieniała! Cóż różne rzeczy dziwne w pogodzie już widziałem więc spoko ;]

Po za tym raz dupek w dostawczaku wyprzedził mnie na zakładkę toteż nie pozostałem dłużny i pomachałem mu wiadomym palcem ;)
Niedziela, 14 października 2012 Kategoria Szosa

A4'ką :)

Dziś piękny dzień na jazdę, 20 stopni, słonko, lekki wietrzyk. Pojechałem sobie do Szczepanowa, a tam skręciłem w prawo na autostradę A4 :). W ten sposób zajechałem aż do Lasu Radłowskiego, gdzie kończył się na chwilę asfalt i trzeba by przejechać przez duże błoto żeby jechać dalej... kiedy indziej ;). Więc zawróciłem i tym razem dojechałem aż do Mokrzyski, gdzie też nie ma przejazdu bo wiadukt jeszcze w budowie. Bardzo fajna sprawa tak sobie pomykać autostradą, ruch znikomy, a szeroko, komfortowo i co tam jeszcze :>

Potem jeszcze kawałek drogą do wiaduktu nad autostradą gdzie za robienie zdjęć zostałem przegnany przez pana ochroniarza :) i powrót do domu.

Jak dokończą tą A4 to będzie kapitalna trasa na czasówki, płasko, równo - super.

#lat=49.985139886909&lng=20.749312307129&zoom=13&maptype=osm

Piątek, 12 października 2012 Kategoria Szosa

Kłopoty i przerwana setka

Rano nastawiłem się na jakieś ~50km, ale kolega zapytał czy nie mam ochoty na jaką setkę. Miałem. Więc pojechaliśmy. Przez Złotą do drogi głównej. Potem przez Jurków do Czchowa i bocznymi drogami do Iwkowej. W Iwkowej znów miałem okazję zjechać serpentynami. Ustaliliśmy, że pojedziemy do Wiśnicza i stamtąd do domu. Niestety w Lipnicy Murowanej pech kolegi: poszła szprycha i koło złapało centre :(. Jechać dalej się nie dało więc poczekałem aż nadjedzie pomoc techniczna i sam wróciłem najkrótszą drogą do domu. Setki się nie udało, ale i tak na plus bo normalnie powinienem siedzieć na uczelni :P :>

Wtorek, 9 października 2012 Kategoria >30km/h, Szosa

Działka szybko

Szybkim tempem na działkę. Potem zrobiło się ciemno, zimno i mokro więc powrót autem...
Poniedziałek, 8 października 2012 Kategoria Szosa, Nocą

po uczelni, krótko

Po uczelni trochę czasu na rower. Pogoda blee, zimno (+8) do tego częste deszcze konwekcyjne brrr i wiatr oczywiście. Wybrałem wariant jazdy w kółko po okolicy żeby jak by co zakręcić do domu. 4 razy pętla duża + 2 razy pętla średnia i wyszło te 30... cóż...
Sobota, 6 października 2012 Kategoria Szosa

ciepło :>

Gdyby nie wiatr byłoby idealnie: ciepło, słoneczko, ale wiało czasem dość mocno. Pojechałem sobie pętelke: Łoniowa - Złota, na dół do Zawady Usz i przez Porębę i Jasień do miasta Brzeska. Ulicą Browarną do góry i koło stadionu OKS'u i bocznymi do Jadownik. Potem przecięcie 'czwórki' i druga część pętli: Szczepanów - Łęki - Wokowice - Biadoliny - Wola. I na koniec oczywiście przez Dębno powrót i dokręcenie do 60km żeby było równo ;)
Piątek, 5 października 2012 Kategoria Nocą, Szosa

Sterkowiec + pętle po Porąbce

Wieczorem jazda do Sterkowca i Szczepanowa, 'zaliczony' nowy wiadukt nad autostradą i powrót do Porąbki. Tam 6 pętli x 2,5km. Zimno ale pod koniec się dobrze rozgrzałem i było fajnie :)