Listopad, 2016

Czwartek, 24 listopada 2016 Kategoria Szosa

235. Płasko, jeszcze zimniej

idzie zima znowu. Wyjątkowo nieprzyjemnie, jak na początku złapałem kierownicę w chwycie za klamki, tak już przejechałem cały dystans w tej samej pozycji - każda zmiana wiązała się z okrutnym zimnem. Tak więc fotek dziś brak.
Gówniana ta pogoda straszliwie, jeszcze się pieprzony listopad nie skończył, a już mam serdecznie tego dość.
Środa, 23 listopada 2016 Kategoria Szosa

234. Płasko, zimno

Płaska pętelka, zimno się robi

Wtorek, 22 listopada 2016 Kategoria Szosa

233. 17 stopni, jazda na krótko!

Szaleństwo i apogeum pięknej pogody. Stacja meteo w Brzesku pokazała dziś 17,7 stopni w cieniu! Nie potrafiłem sobie odmówić jazdy na krótko, kto wie, być może następnym razem będzie okazja dopiero za kilka miesięcy? Nie wiadomo, więc trzeba było skorzystać. Jak to ostatnio bywa czasu jakoś wiele nie miałem więc trasa raczej standardowa.

Dziś już na zwykłych kołach, karbony zaczęły zimę ;) Po krótkiej naradzie z samym sobą padło na to samo co przez ostatnie dni ale w odwrotnym kierunku. Jechało się świetnie, ale nie mogło być inaczej - dawno nie jechałem w tak małej ilości ciuchów.

W Jaworsku nadziałem się na roboty drogowe - kładą nowiutki asfalt na odcinku znanym jako "Jaworsko po płytach", czy też "Jaworsko Challenge". Bardzo fajnie bo było tam fatalnie.

Poniedziałek, 21 listopada 2016 Kategoria Szosa

232. Gwoździec

pętla gwoździec

Niedziela, 20 listopada 2016

231. Pętla Złota korzystając z jesieni

Dobra pogoda trwa, więc dziś wybrałem się na petlę przez Złotą, czyli taka stała, sprawdzona rundka. Dziś wiało trochę mniej, jechało się bardzo przyjemnie.

Sobota, 19 listopada 2016 Kategoria Szosa

230. Zabawa z lemondką

Mocny wiatr w dalszym ciągu więc założyłem lemondkę żeby się trochę pobawić z wiatrem :) Pojechałem więc na południe w kierunku Łoniowej. Początek pod mocny wiatr. W Łoniowej nawrót i lecę już z wiaterkiem w plecy. 40 nie schodzi z licznika. Niestety forma listopadowa więc nie zdziałałem zbyt wiele pod względem koma, ale i tak leciało się fajnie :)

Na krajówce kilkaset metrów odpoczynku, skręt w boczną drogą i znów rozpędzam. Wiatr centralnie w plecy i po chwili wchodzi na licznik 57km/h, nieźle. Odcinek dośc krótki i o dziwo wykręcam swój bodaj drugi najlepszy czas na segmencie.

Piątek, 18 listopada 2016 Kategoria Szosa

229. Znów na Canyonie. Halny to bohater

Uwielbiam mieszkać na południu kraju. Pomijając świetne, pagórkowate tereny jest też ten jeden ważny element - halny. Halny, który w okresie Listopad - Marzec jest wybawieniem. Przez dobre kilkanaście dni było fatalnie: 4-5 stopni, chmury ciągle, deszcze, a nawet śnieg i zimny wiatr północny. Wczoraj zaczął wiać halny i co? Dziś piękne błękitne niebo, pełne słońce i 14 stopni! A że wieje? W ogóle mi to w tym przypadku nie przeszkadza. Wolę to niż ten syf z przed kilku dni.

Dziś więc padło na wyjazd Canyonem, na którym nie siedziałem od 25 Października. Niemal miesiąc. Dzięki temu, jechało się niewiarygodnie dobrze i uśmiech nie schodził przez całą trasą :) Wyjechałem dopiero o 14 więc miałem jakieś dwie godziny dnia do wykorzystania. Padło więc na pełną pętlę przez Jaworsko, tak żeby było trochę górek i żeby powrót był z wiatrem.

Początek niezbyt łatwy - wiatr w twarz, ale tak jak już mówiłem - nie przeszkadzało mi to. Po prostu jechałem wolniej i tyle :) Gdzieś w połowie nawrót i już leciałem z korzystnym wiaterkiem co od razu podniosło tempo. Końcówka już przy zachodzącym słońcu więc zaczęło i lekko chłodno się robić, mimo to cała trasa w pełnym komforcie termicznym, mimo ledwie 3 letnich warstw. Kurtka przesiedziała całą trasę w kieszonce.

Super dzień, w lecie to szara codzienność, a dziś super, mega trasa :)

Wtorek, 15 listopada 2016 Kategoria Szosa

228. Słoneczny ale mroźny dzień

Dzień słoneczny ale mroźny - temperatura oscylowała w rejonach 0 stopni, w lasach trzymał mróz. Wziąłem Gianta, 6 warstw ubrań i pojechałem. Widoki ponure - resztki śniegu, błoto. Asfalty na szczęście suche i czyste. Dopiero po wjechaniu na podjazdy w kierunku Godowa zrobiło się ładnie - dużo więcej śniegu, który utrzymał się nawet na gałęziach drzew. Miejscami trochę lodu na drodze i był moment, gdzie strach mnie obleciał ale ostatecznie udało się przejechać. Na górze miła niespodzianka - widoczne Tatry. Zjazd do Porąbki i spokojny powrót do domu. Termicznie jedynie stopy nie wytrzymały co było zresztą do przewidzenia. Przy zerze stopni nie znam sposobu na utrzymanie ciepła w stopach przez ponad godzinę.
Tymczasem pogoda się zmienia, robi się cieplej, na weekend lokalnie nawet 15 stopni!!!

Niedziela, 13 listopada 2016 Kategoria Góral

227. mtb, ciężki teren, dużo śniegu, błota i syfu

Kiedy wczoraj w nocy zobaczyłem to:

To wiedziałem, że nastał 'ten' dzień. Ten, w którym odkopuje górala i ruszam do lasu. Warunki ciężkie - temperatura w granicach zera, grunt jeszcze nagrzany więc wszystko zaczęło pływać. Dotarłem do lasu i jadę gruntową drogą. Dziś drogi nie przypominała - błoto pomieszane ze śniegiem, a na to wszystko kratery wypełnione wodą. Pieron wie, jak głębokie.

Jechałem więc slalomem i dotarłem do linii kolejowej. Skręcam więc i lecę wzdłuż po kolejnej drodze leśnej. Rower zbiera coraz więcej śniegu i zaczynają się problemy z napędem - standard. Docieram do Sterkowca i cywilizacji i następne kilkaset metrów jadę po asfalcie. Na górze skręcam jednak na moją ulubioną leśną dróżkę. Tutaj z kolei jest całkiem przyjemnie - śnieg jeszcze nie stopniał i jest w miarę czysto.

Na koniec docieram do autostrady, przecinam ją korzystając z tajnego przejścia dla mniejszych zwierząt i polami wracam do domu. mtb pełną parą ;)

Rower wygląda jak bałwan :D

• Sprzęt MTB
Piątek, 11 listopada 2016 Kategoria Szosa

226. Przed śniegiem

11 Listopada, jeszcze nawet w porządku pogoda więc pojechałem. Pętelka przez Sufczyn i na Godów, muszę podliczyć ile tych wjazdów się w tym roku uzbierało na moją ulubioną górę, już powinno być około 110 razy. Wieczorem już deszcz, a dziś już śnieg. Jutro (13) chyba pora na rower górski i las bo drogi białe.

Z okazji naszego pięknego święta, akcent na trawniku: