Wrzesień, 2014

Niedziela, 14 września 2014 Kategoria >100km, Peleton, Szosa, top, >1000m

Ostra Limanowska, Tymbark

7:58 dzwoni budzik. Za oknem ponuro, mgliście i wilgotno. I zimno. Ale prognozy dobre, i po skontaktowaniu się z Marcinem zapada decyzja, że jedziemy. 8:40 wyruszam do Brzeska, o tej porze w Niedziele dość pusto. Kilka minut po 9 ruszamy krajówką w stronę Gnojnika. Żeby się rozgrzać zrobiłem długą zmianą aż do Gnojnika, tempo ~32km/h.

Za Gnojnikiem zjeżdżamy z krajówki, i dziurawymi drogami jedziemy przez Gosprzydową do Lipnicy. Jedzie się bardzo przyjemnie, toteż kilometry uciekają. Za Lipnicą kawałek ścianki i zjazd w lewo na Rajbrot. W końcu zrobili tam spory kawał drogi i można się normalnie rozpędzić :) Do Żegociny co chwilę mniejsze i większe hopki. W Żegocinie w lewo i zaczyna się większy podjazd. Cel - Przełęcz Widoma w miejscowości Rozdziele. Jedziemy spokojnie, nie ma się co spinać, to dopiero przedsmak :) Przede mną jedzie sobie Adrian, na ostatnim zakręcie i największym nachyleniu decyduje się przyatakować i udaje się dojechać do góry jako pierwszy.

Na górze w punkcie widokowym chwila przerwy, Marcin częstuje wyśmienitymi batonami energetycznymi domowej roboty :) Zaczynamy zjazd do Laskowej, zjazd byłby super, gdyby nie straszne dziury i koleiny. Wytrzepuje nas konkretnie ale zjeżdżamy cali. Długi fragment drogi prowadzi w dół, dopiero przed Limanową jest lekko pod górkę. Przejeżdżamy szybko przez centrum i już po chwili zaczyna się podjazd pod przełęcz Ostrą, czyli licząc od Limanowej 11km podjazdu o nachyleniu 4%, z czego właściwy podjazd to 6km i 6%.

Tu następuje akcja niczym z TdF. Adrian odjeżdża na jakieś 100m przed nas, ale go spokojnie kontrolujemy. Kolega jednak nie puchnie, więc na kilometr przed końcem lekko przyspieszam i zaczynam go dochodzić. Udaj się siąść na koło, kilkanaście sekund odpoczynku i atakuje. Adrian pozostaje jednak czujny i błyskawicznie przyspiesza i udaje mu się utrzymać koła! Jadę tak chwilę, kolega wychodzi na prowadzenie, zbieram się na kolejny atak. Ten następuje na kilkaset metrów do szczytu. Wstaje z siodła, i daje wszystko, prędkość wzrasta do 29km/h, zyskuje minimalną przewagę ale kolega znów się zrywa i zaczyna dochodzić. Lekko odpuszczam i w końcu daje ostateczny atak, odjeżdżam na jakieś 50m, gdy wydaje mi się, że premia jest moja, widzę, że kolega znów przyspiesza. Robię więc to samo i dopiero po krótkim czasie kolega odpada. Wjeżdżam na szczyt z przewagą 8 sekund, ale w stanie przed zawałowym :P Super walka, dawno takiej frajdy wyścigowej nie miałem :)

Na górze odpoczywamy i ustalamy dalszą trasę. Następuje kawałek zjazdu, ale dość szybko trzeba skręcić w prawo, gdzie czeka nas kawał ściany 15%, jak poinformował nas znak. Ścianę pokonujemy bardzo spokojnie, tym razem Marcin nas urywa i wjeżdża pierwszy. Teraz przed nami ponad 10km zjazdów, i znów Marcin pięknie ucieka i zyskuje kilkaset metrów. Zatrzymujemy się przed Tymbarkiem w sklepie, żeby uzupełnić zapasy, i po chwili ruszamy do Tymbarku. Czeka nas łagdony ale długi podjazd, a potem długi zjazd, bardzo przyjemny.

Mijamy na prędkości Jodłownik i po chwili zaczynamy wspinaczkę do Krasne Lasocice. Po zjeździe kilka km prawie płaskiej drogi, mijamy Łapanów i skręcamy za nim na Sobolów. W Sobolowie kawał solidnego podjazdu, ja z Adrianem zostajemy lekko w tyle, a Marcin niczym lokomotywa wjeżdża na górę. Pełna swoboda ;) Kierujemy się na Nowy Wiśnicz, a po drodze mijamy wiele mniejszych i większych hopek. Czuć je w nogach porządnie. Za Wiśniczem jest już troszkę płaściej, jeszcze 2 małe góreczki, i płasko do Uszwi. Do Brzeska jedziemy bokami. Chłopaki jadą w swoją stronę, a mnie czeka jeszcze 8km do domu. Pokonuje je spokojnie.

Sobota, 13 września 2014 Kategoria Szosa

Między deszczem

Krótka jazda ale bardzo niestandardowo :)
Na początek pętla w okolicy domu, ale zauważyłem, że chyba jednak nie lunie. Pojechałem w kierunku Brzeska. Kawałeczek wzdłuż A4, potem Leśną do samej krajówki i jajowatego ronda. Kawałek starą czwórką i w Jasieniu na światłach skręciłem do centrum wsi. Zjazd na dół na Pomianową i koło młyna z powrotem do Brzeska. Na światłach skręt w ulicę Browarną i wspinaczka obok browaru. Potem koło stadionu Okocimskiego Brzesko, przejazd przez centrum i znów na krajówkę. Tą pojechałem do Jastwi, skręciłem na Sterkowiec i normalną trasą dojechałem do domu.
Piątek, 12 września 2014 Kategoria >30km/h, Nocą, Szosa

Powrót po tygodniu

W Sobotę podczas mycia roweru zauważyłem, że strzeliła szprycha w tylnym kole. Do tego koło dość mocno biło, toteż weekend miałem z głowy. Po wyczyszczeniu wziąłem się za regulację przerzutki, gdyż ta od jakiegoś czasu bardzo brzydko się zachowywała. I tu wynikła kolejna awaria: linka rozszarpała się na strzępy w klamkomanetce. Efektem było bardzo utrudnione zmienianie niektórych przełożeń. Linka połączone była z grzybkiem 1 drucikiem! Reszta pozakręcana wewnątrz klamki.

W Poniedziałek koło pojechało do serwisu, a ja do Tarnowa w poszukiwaniu linki. W 3 sklepach rowerowych takiej linki niestety nie dostałem, i zniesmaczony wróciłem do domu. Zamówiłem szybko cały komplet linek i pancerzy przez internet, licząc, że na środę będą. W środę był ale mail z potwierdzeniem wysłania :) Linki doszły dopiero dziś. Z małymi problemami udało się wszystko złożyć do kupy i wyruszyłem pierwszy raz od tygodnia na trasę. Było już ciemnawo, więc full oświetlenie.

Na początek standardowo do Porąbki, sprawdzając czy wszystko śmiga i się nie rozpada. Rozpadać się nie rozpada, ale czeka mnie troszkę pracy z tylną przerzutką, która troszkę słabo jest wyregulowana. Reszta gra. W Porąbce kilka pętli i pojechałem dalej na Łoniową. Tam podjazd do Biesiadek. Bardzo klimatycznie nocą się tam jedzie. Dziś fajna pogoda do wieczornej jazdy bo bardzo ciepło. Po podjeździe troszkę zwiększyłem tempo, i zrobiłem porządny interwał począwszy od zjazdu do Zawady. Wyszło nieźle, nawet poprawiłem swój czas na tamtejszym segmencie. W Zawadzie sporo się oczekałem na skrzyżowaniu z krajówką, ruch niesamowity. Po kilku minutach dalszej jazdy zaczęło lekko kropić, więc tempo jeszcze bardziej podkręcone. Dzięki temu poprawiony czas na małym podjeździe, gdzieś w Porębie. Sprawnie dojechałem do Brzeska, przez centrum też szybko. Na wylotówce kolejny interwał w celu odzyskania kom'a. Siły były, więc się udało. Potem lekko zmniejszyłem obroty, ale i tak do domu przyjechałem z dość fajnym czasem.
Piątek, 5 września 2014 Kategoria >30km/h, Szosa

Serpentyny w Iwkowej

Wybrałem się na fajny podjazd koło Iwkowej. 2,5km w górę po kilku(nastu?) serpentynach. Droga do najprostsza z możliwych, od Brzeska cały czas krajówką. Wiało korzystnie więc się leciało dość fajnie. Podjazd mocnym tempem, udało się odzyskać 2 miejsce i zbliżyć do lidera Grześka. Na górze chwilka przerwy i nawrót. Zjazd w towarzystwie gościa na skuterze, którego po chwili wyprzedziłem bo mnie zwalniał. Droga powrotna już bokami przez Biesiadki oraz Łoniową i Porąbkę. Udało się dowieźć satysfakcjonującą średnią, lekko ponad 30. Co ciekawe myślałem, że średnia będzie koszmarna bo Brzesko bardzo mocno zakorkowane, dużo tam straciłem.

Czwartek, 4 września 2014 Kategoria Szosa

Spokojnie na Godów

Dziś bardzo spokojnie. Znów wiało mocno, ale mamy już jesień więc nie ma się co dziwić. Pojechałem najdłuższym wariantem na Godów. Zjazd z wiatrem, szło nieźle ale przed ostatnim zakrętem napatoczyli się ludzie, nie dało rady wejść odpowiednio w zakręt przez co wytraciłem zbyt dużo prędkość. Reszta zjazdu pokonana bez kręcenia i mimo to tylko sekunda gorzej od rekordu. Kurde, mógł być niezły wynik. Po zjeździe jedna pętla wokół Porąbki, potem spotkałem znajomego na szosie, z nim kawałek pojechałem do czwórki. Kolega pojechał na Bocheniec, a ja w stronę domu. Mocno przycisnąłem na segmencie Wola - Maszkienice, i opłaciło się. Nie przeskoczyłem co prawda Grześka, ale poprawiłem swój własny czas na tym 2,7km płaskim odcinku. Poprawilem średnią do 46,6km/h :) Reszta drogi luz.

Wtorek, 2 września 2014 Kategoria Szosa

rozjazd

rozjazd.
Wtorek, 2 września 2014 Kategoria >30km/h, Szosa, ITT

???

Cudów ciąg dalszy. Ruszyłem na jeszcze inną trasę, płaską znów. Sporo drogi na północ na początek i straszny wiatr właśnie z północy. Więc dlaczego jechałem 33-34km/h ?! Tydzień temu bym zdychał i włóczył się 23km/h. Nie rozumiem co się dzieje, ale cholernie mi się to podoba! W Szczurowej skręcam na Zaborów i wieje już tylko z boku. Tempo wzrasta. Postanawiam kręcić na dużych obrotach do 40km, a potem totalny luz. W Zaborowie skręt na południe i tu z wiaterkiem lecę około 40. W Borzęcinie segmencik więc dokręcam mocniej, cały czas koło 42 na godzinę. Potem już wolniej, zbliża się 40km, utrzymuje tempo na koniec sprint, gdzieś 100m na pełnym gazie. Udaje się rozkręcić na płaskim do 56km/h. Zatrzymuje się, średnia ponad 34km/h, szaleństwo. Potem tak jak sobie obiecałem zupełny luz, strzelanie fotek i odpoczywanie. Na koniec cpn i puszka pepsi.

Rower

Przejazd kolejowy w Biadolinach, widok w stronę Tarnowa

Wyremontowana droga wzdłuż torów

Ale tylko kawałek :D

Jedzie 'kibel'

Jadę ja

Poniedziałek, 1 września 2014 Kategoria Szosa, >30km/h, ITT

Dorzuciłem podjazd, a tempo dalej mocne :)

Szybki początek Września. Znów w planach co innego ale znów tempo samo z siebie było wysokie. Pomyślałem więc, że spróbuje upolować wysoką średnią mając w trasie większy podjazd. Owym podjazdem był Godów od Łysej Góry. Wiaterek był, nie jakiś tragiczny ale był.

Ruszyłem na Biadoliny, przy okazji obserwując prace wzdłuż linii kolejowej E30. Modernizacja dotarła i w moje okolice, wymieniono przy jednym torze słupy trakcyjne, a sam tor w obecnej chwili zostaje ściągany. Od Biadolin cały czas na południe, przeciąłem starą czwórkę i zaczęły się hopki w Sufczynie. Te jednak pokonane sprawnie. W Łysej Górze początek 2 kilometrowego podjazdu ze średnim nachyleniem 5%. Tempo bardzo mocne, w efekcie czego znacznie poprawiam swój czas i umacniam się na 1 miejscu na Stravie.

Miłą niespodzianką, o której dowiedziałem się od Marcina kilka dni temu jest nowy asfalt na początku zjazdu. W miejscu tym do tej pory zjeżdżało się wolniej niż podjeżdżało bo takie dziury były. Teraz gładki, świeży asfalcik :) Lecę więc na dół, jak zwykle brakuje przełożeń, młynek nieprawdopodobny i prędkość max na dole 80,3km/h. Po zjeździe skręcam na północ i jadę w kierunku domu przez Porąbkę. I tu następuje bardzo przykra niespodzianka. Z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu drogowcy wysypali na dopiero co wyremontowany odcinek drogi przez Porąbkę drobne kamyczki. Jedzie się tragicznie, jest krzywo, rower wpada w wibrację, zwalnia, nie rozumiem co oni zrobili i po jaką cholerę jak było tak pięknie? Głupota.

Pokonuje ten nieszczęsny odcinek, ładuje się na chwilę na krajówkę i po chwili zjeżdżam w bok na Sterkowiec. Tempo dalej mocne, średnia przekracza 33km/h. Do domu jadę lekko okrężnie przez Wokowice, na koniec ciężki fragment ok. kilometr lekko w górę, ale średnią utrzymuje :)