Peleton

Niedziela, 3 lutego 2019 Kategoria Peleton

9. Wiosenny peleton

Co to się dziś podziało to wow :) Od rana ciepło więc nie zważając na mokre drogi i to, że wczoraj spędziłem godzinę na myciu Canyona to znowu go wziąłem :P Wyjeżdżam z pod domu, a tu widzę na skrzyżowaniu cały peleton. W ramach rozgrzewki dogoniłem więc chłopaków i zabrałem się z nimi. Okazało się, że to grupa z Bochni więc sporo znajomych :) Padło na płaską rundę, ale za to w dobrym tempie. Było sporo rozmów ale też jakieś odjazdy i zabawa w wachlarze na wałach Wisły (wiatr boczny). Było super! Świetna odmiana od samotnego jeżdżenia, brakowało mi takiej typowej kolarskiej ustawki :)

Tak jak mówiłem - ciepło. Na stacji meteo +15,7 stopnia w cieniu! Wow!

Więcej zdjęć i trasa:

Niedziela, 2 kwietnia 2017 Kategoria Szosa, Peleton, >100km

33. i kolejna seteczka :)

Czwarta seta z rzędu, choć nie była w planie :) Na początek z Marcinem na płasko w stronę Radłowa, trochę przez VeloDunajec. W centrum przerwa na pepsi i powrót w kierunku domu przez las radłowski. Dojechałem do Brzeska i jest decyzja, że kontynuuje żeby dokręcić do setki :P nie często zdarza się zrobić 4 kolejne setki, a w zasadzie do tej pory nigdy mi się to nie zdarzyło. Lecę więc na Okocim, ciężki podjazd i zaraz po nim Bocheniec. Potem jeszcze kilka kilmetrów pod wiatr w stronę Łoniowej i w końcu zawracam i lecę w kierunku domu. Sto wybiło akurat pod domem.

Sobota, 1 kwietnia 2017 Kategoria Szosa, Peleton, >100km

32. Lubinka

Dziś we trójkę. Lecimy na serwisówki w kierunku Tarnowa. Plan to Lubinka także skręcamy na południe i zaczynamy podjazdy. Ja dziś raczej spokojnie bo nogi czuć. Na dole po zjeździe sklep i jedziemy na Gwoździec. Po drodze spotykamy Grześka i bierzemy go ze sobą ;) Na koniec dokręcamy na płasko przez Borzęcin.

Piątek, 31 marca 2017 Kategoria >1000m, >100km, Peleton, Szosa

31. Piątkowa wyrypa

Dzień przerwy i lecimy dalej. Dziś znowu z Arkiem. Początek dość podobny czyli lecimy na Rzezawę i Bochnię. Potem trafiamy na skrót do Wiśnicza, który wyglądał mniej więcej tak:

Także tak :D

Nie było tego jednak dużo i po chwili byliśmy już na asfalcie. Lecimy na Wiśnicz, tam znów skróty i zupełnie nowe drogi także całkiem fajnie. Dotarliśmy do Lipnicy Górnej i tam już znaną trasą jedziemy na Rajbrot. Po szybkich ustaleniach postanawiamy spróbować sił na piekielnym podjeździe w Kątach - powiem tylko, że maksymalne nachylenie to 27%, cały podjazd 1,7km i 14%...

Lekko nie było w żadnym wypadku, końcówka już typowo siłą woli podkręcona :D Tętno 201 czyli w zasadzie maks. Na górze dłuższy odpoczynek w altance:

Zjeżdzamy do Kątów i kontynuujemy w kierunku Witowic. Trafia się 2km krajówką ale mamy szczęście, trafiamy na koniec kolejki na wahadle przy remontowanym moście i te 2 kilometry jedziemy pustym pasem.

W Witowicach skręcamy w bok i lecimy na Dzierżaniny. Ładne tereny, z początku płasko, potem już ciężki, sztywny podjazd do Dzierżanin. Zjeżdzamy do Filipowic i tu już dobrze znane tereny Zakliczyna i Gwoźdzca. Od Łoniowej daje jeszcze mocną zmianę żeby podreperować średnią (22,3km/h :D). Udaje się podciągnąć do 24.

Fajna trasa, fajne przewyższenie. Super :)

Środa, 29 marca 2017 Kategoria >1000m, >100km, Peleton, Szosa

30. Seta z Arkiem

Piękna pogoda. Od początku 'na krótko'. Dziś spotkałem się z Arkiem, w planach seteczka. Na początek dość mało znane drogi przez Jasień, całkiem ciekawy skrót do Rzezawy. Potem już lecimy na Bochnię ale przed centrum zjeżdżamy w bok, przekraczamy główną drogę i lecimy gdzieś na Nieszkowice. Jedzie się ciężko bo pod mocny wiatr, a do tego sporo górek. Ale przynajmniej ciepło :D

Męczymy więc pod ten wiatr żeby potem mieć w plecy. W Krakuszowicach już mamy skręcić na dom, ale trochę mało kilometrów więc jeszcze pętelka żeby dorzucić i zaczynamy jazdę w kierunku domu - i teraz robi się autostrada bo wiatr w plecy :D Zatrzymujemy się na chwilę przy sklepie, a potem sprawnie lecimy na Bochnię i już czwórką do Brzeska i do domów. Ładnie :>

Niedziela, 5 marca 2017 Kategoria >1000m, >100km, Peleton, Szosa

22. Peleton :)

Fantastyczna wiosenna pogoda. Znów byłem w najlepszym miejscu w kraju - rejon Tarnowa był wczoraj najcieplejszy ze wszystkich i to właśnie tam jeździliśmy. +19 stopni w cieniu mówi samo za siebie. Wpadły pierwsze kilometry "na krótko" w tym roku. Co tam w tym roku. Pierwsze kilometry na krótko od Listopada! Niemal 4 miesiące męczenia się w długich spodniach, bluzach, kurtkach, czapkach, kominach i kto wie czym jeszcze.

Dziś zebrała się większa grupa z naszego Brzesko Cycling + 2 kolarzy z dzikimi kartami z Krakowa :) W sumie 6 osób + kolega z Tarnowa, który dołączył w trakcie i także przejechał kawał trasy z nami. Na dobry początek polecieliśmy z mocnym wiatrem w plecy na wschód po płaskim. Było więc szybko ale nie było szczególnie ciężko. Prędkości pałętały się gdzieś w przedziale 35-40 także przyjemnie się leciało. Później jednak zmiana kierunku jazdy oraz górki.

Każdy leciał po górach swoim tempem więc robiły się przerwy w grupie. Ja raczej trzymałem się w grupetto i spokojnie kręciłem :P Po pierwszej większej górce - Lubince - zrobiliśmy przerwę w sklepie. Trochę integracji i doładowanie akumulatorów paliwem w postaci pepsi :P

Lecimy dalej, pod wiatr ale 7 osób w grupie więc po zmianach idzie to sprawnie. Trasa dośc fajna, spokojne drogi wzdłuż Dunajca. Dotarliśmy do promu w Piaskach Drużkowie. Po nim spory podjazd pod Kozieniec i bardzo fajny, szalony zjazd do Iwkowej. O ile na podjeździe zabezpieczałem tyły, o tyle na tym zjeździe poleciałem do przodu dla odmiany :P siedem dyszek na liczniku weszło pod wiatr więc nie jest źle.

W Iwkowej znów krótka przerwa w sklepie i lecimy dalej w kierunku serpentyn. Tym razem podjazd trochę mocniej pojechałem i wylądowałem na 3 miejscu na premii górskiej. Zjazd jak zawsze cudowny - ponad 2 kilometry i bodaj 15 zakrętów/serpentyn. Mega, uwielbiam ten zjazd i co cieszy mocno - na 107 osób to ja mam tam póki co najlepszy czas ze średnią 54km/h :D (https://www.strava.com/segments/6491713?filter=ove...

Tymczasem po zjeździe znów do góry - tym razem nielubiany przeze mnie podjazd po kiepskim asfalcie do Lipnicy. Zjazd też byłby tu kapitalny, gdyby nie kiepska nawierzchnia na której boję się całkiem zwolnić hamulce. Także i dziś dość asekuracyjnie. W Lipnicy skręcamy w prawo i czeka nas ostatni wspólny podjazd w kierunku Wiśnicza. Tym razem nie kalkuluje - kolega z Krakowa rusza pierwszy, ja po chwili włączam sprint i doganiam go. Tętno wędruje do 97% ale trzymam się koła. Kolega ładnie co jakiś czas przyspiesza i sprawdza czy się trzymam, ale ja na złość jednak się trzymam :P Fajna zabawa, na samym końcu już praktycznie umieram ale udaje się utrzymać koło do wypłaszczenia :) Tam się dzielimy na dwie grupy, chłopaki zjeżdzają w kierunku Bochni, a my do Brzeska. Znów jest z wiatrem więc mimo zmęczenia całkiem ładne tempo.

Ostatnie kilometry już samemu. Wpada pierwsza setka roku i pierwszy 1000m pionu. Super :)

Sobota, 4 marca 2017 Kategoria Peleton, Szosa

21. Serwisówki + Okocim i Bocheniec

Ładna pogoda więc szosa z Marcinem. On miał trochę mniej czasu więc pojechaliśmy serwisówkami tam i z powrotem dokładając jeszcze kilka kilometrów przez Bielczę. Później ja dorzuciłem już sam podjazdy - najpierw Okocim, a potem Bocheniec. Wyszło z tego całkiem sporo kilometrów :)

Czwartek, 2 marca 2017 Kategoria Peleton, Szosa

19. Ależ wiatr!

Dziś pogoda w kratkę. Rano ciepło, słonecznie i bez wiatru. Potem gorzej - zerwał się masakryczny wiatr ale mimo to pojechaliśmy. Trasa taka jak ostatnio - serwisówki. W tamtą stronę super - wiatr w plecy i lecimy sobie 37 na godzinę na luzie. Potem nawrót i ... masakra :D Niczym na konkretnym, stromym podjeździe. 20 na godzinę z problemami :) Coś niesamowitego. Dotarliśmy jakoś do Brzeska, ja w tył zwrot i ostatnie kilometry do domu znów z wiatrem. Choć tyle :)

Poniedziałek, 27 lutego 2017 Kategoria Szosa, Peleton

17. Porąbka + serwisówki z Marcinem

Piękna, wiosenna pogoda, +14 stopni. Wyjechałem o 14, pętla do Porąbki, a potem spotkałem się z Marcinem i dołożyliśmy kilometrów po serwisówkach. Wiało mocno ale było ciepło więc nie narzekam.

Sobota, 31 grudnia 2016 Kategoria Szosa, Peleton

247. Ostatni raz w 2016

Znów udało się zebrać grupę. Pogoda niezła - bardzo dużo słońca i brak wiatru. Temperatura dla koneserów - 0 stopni ;) Mimo to zebrało się nas 5 osób i padło tym razem na nieco bardziej płaskie tereny. Po kilku kilometrach organizm już dobrze rozgrzany i jechało się fajnie. Na końcu jedynie palce u stóp tradycyjnie przemarzły ale z tym to już nic nie idzie zrobić (skarpety narciarskie i neopreny nie dają rady).

Pokręciliśmy się po okolicach Okulic - Borzęcina. Tempo spokojne, atmosfera fajna, pogadane z wszystkimi o wszystkim także spoko :)