Luty, 2016

Niedziela, 28 lutego 2016 Kategoria Szosa

37. Godów

Zimno, wilgotno i pochmurno. Trasa standardowa, jeden większy podjazd, tempo spokojne.

Sobota, 27 lutego 2016 Kategoria Szosa

36. Przewyższenia

Więcej podjazdów. Tempo niskie bo zimno i mokrawo. Test owijki fizika. Test oblany z kretesem, owijka po 50km bardziej brudna niż owijka Canyona po 10 000km.

Czwartek, 25 lutego 2016 Kategoria Szosa

35. Ucieczka przed deszczem i wojna z linkami

Zimno, pochmurno. Po 10 kilometrach zaczęło padać więc odwrót.

Po powrocie koło 15 zabrałem się za wymianę linek i pancerzy. Powiem tak: jak nie macie narzędzi do poprawnego obcinania pancerzy to się do tej roboty nie bierzcie. Zrąbałem większość pancerza jaki kupiłem i koniec końców założyłem z powrotem w większości stare kawałki. Oprócz tego wewnętrzne prowadzenie linek też daje w kość przy wymianach. Ogólnie poszło kiepsko i rower jest rozregulowany zupełnie. Jutro testy i regulacja na szosie przed domem.

Środa, 24 lutego 2016 Kategoria Szosa

34. Jesień w Lutym

To dziś dla odmiany jesień/zima. +2 stopnie były szokiem po tym jak ostatnio było +20 no ale tak to jest. Niestety nie wszędzie było sucho więc w domu czekał mnie serwis i mycie roweru. Na polu było na to za zimno więc za warsztat robił mój pokój, a za stojak serwisowy - moje łóżko :D

Poniedziałek, 22 lutego 2016 Kategoria Szosa

33. Lato w Lutym!

Pogoda przeszła najśmielsze oczekiwania. Wariant optymistyczny zakładał słońce i dobijanie do +15. Tymczasem stacja meteo pokazała +17, a licznik nawet +20 stopni! Oprócz tego już bez niespodzianki - huragan. Ale to nie miało znaczenia bo pierwszy raz w tym roku wpadły kilometry zrobione "na krótko" czyli w letnim stroju. Fantastyczne uczucie jechać bez dwóch par długich spodni, dwóch par długich rękawiczek, komina, czapki, 4 warstw koszulek, grubych skarpet i ochraniaczów... Lekkość i radość :)

Wiało więc trasa krótka i tylko w okolicy domu. Najpierw pod wiatr do Brzeska, ciężko strasznie ale potem jeszcze ciężej bo z wiatrem atak na koma ;P Po tej bardzo mocnej próbie do końca jeździłem już bardzo spokojnie, ciesząc się chwilą ;) Na dodatek tego wszystkiego naprawiłem w między czasie denerwujący dźwięki skrzypienia przy jeździe pod górę lub mocnych sprintach. Bardzo obawiałem się czy to nie suport ale na szczęście nie. Na 99% przyczyną był... zbyt słabo zaciśnięty zacisk tylnego koła. To by też tłumaczyło dlaczego co chwilę koło ocierało o hamulec... Dokręciłem też śrubę przedniej przerzutki ale nie widzę w jaki sposób mogłaby powodować skrzypienie. Ale ten 1% jej zostawię :)

Porobiłem fotki i wróciłem do domu. Od jutra niestety jesień przechodząca w zimę. Czyli błyskawiczne przejście z radości do depresji :)

Sobota, 20 lutego 2016 Kategoria Szosa

32. Po śnieżycy

Przez noc sypało ostro śniegiem. O 7 rano wszędzie biało ale temperatura plusowa zrobiła swoje. Już koło godziny 10 było niemal bez śniegu. W południe drogi były już niemal suche więc pojechałem. Tempo bardzo wolne, do tego sporo zwolnień przy mokrych kawałkach drogi. Średnia więc jak z kosmosu :D Kilometry jednak weszły i było całkiem fajnie jak zwykle ;)

Czwartek, 18 lutego 2016 Kategoria Szosa

31. Pętla Jaworsko

W miarę przyjemne warunki - lekki wiatr i ciepło. Minimalnie 12,5 stopni, a maksymalnie 14,7 stopni. Trasa bez fantazji, czyli pętla Jaworsko z dwoma podjazdami, a potem płaskie dokręcanie po okolicznych wsiach. Jechało się dobrze ale trwa czekanie i odliczanie do prawdziwej wiosny. To ciekawe, że rok ma 12 miesięcy, skoro sama zima trwa 17 miesięcy.

Środa, 17 lutego 2016 Kategoria Szosa

30. Zagubiony wpis

Jakimś dziwnym cudem przeoczyłem zupełnie jeden wpis. I tu, i w excelu-dzienniku. Dopiero przeglądając Stravę zauważyłem go :D Chyba pierwszy raz takie coś mi się zdarza.

Cóż to było... No tak: założyłem lemondkę i poleciałem poćwiczyć pozycję TT kolejny raz w tym roku. Początek mocniejszy na 10km pętli bo tyle będzie miała Marcowa czasówka pod Miechowem na którą być może pojadę. Na koniec ostry podjazd, więc i ja dorzuciłem ostry podjazd na koniec. Pojechałem na maksa i uzyskałem prawie maksa na pulsometrze (199ud). Potem odpuściłem tempo zupełnie i toczyłem się standardowymi drogami.

Wtorek, 16 lutego 2016 Kategoria Szosa

29. Ciemność

Wyjazd już po godzinie 15 na Giancie. Sucho ale kompletnie zachmurzone niebo. Przez 2 ostatnie dni cały czas ciemno. Wziąłem więc lampki i pojechałem na godzinkę. Trasa do Porąbki i z powrotem. Średnio przyjemnie bo temperatura spadła do 4 stopni.

Niedziela, 14 lutego 2016 Kategoria >100km, Peleton, Szosa

28. Pierwsza setka. W 5 osób

Pogoda idealna, warunki na drodze - trochę gorzej ale i tak dobrze. Wybraliśmy się w 5 osób w kierunku Lubinki. Zupełnie inna jazda w tak licznej grupie. Początek płasko serwisówką z bocznym wiatrem. Potem trochę pod wiatr ale w grupie jakoś szło :) Początek podjazdu pod Lubinkę zostałem lekko z tyłu ale przed połową dopadłem Marcina i Dominika. Marcin robił za pomocnika, a myśmy się wieźli na kole :P Dominik przyatakował w końcówce ale zdołałem utrzymać koło. Myślałem o ataku ale nie dało rady, Dominik za mocno ciągnął. Wjechaliśmy więc z takim samym czasem, po chwili Marcin, Adrian i Marcin.

Na górze chwila przerwy i pada decyzja, że lecimy jeszcze wyżej pod Jurasówkę. Niestety drogi bardzo mokre i usyfione więc dość szybko się wszyscy upapraliśmy. Na górze mijamy wyciąg, jeszcze czynny i lecimy wąską i mokrą drogą w dół. Widoki świetne, przejrzystosć była, więc widać było sporo górek i gór z Tatrami włącznie. Z Zakliczyna pojechaliśmy w kierunku promu w Piaskach Drużków, we trójkę trochę daliśmy w palnik i zrobiliśmy ucieczkę. Zeszliśmy się jednak w oczekiwaniu na prom. Śmieszna i ciekawa rzecz - płynąc promem minął nas płynący w poprzek Dunajca jamnik :D

Z Czchowa do Złotej i tu ostatni podjazd dnia, ja tym razem w grupetto, na dole sklep i pierwszy raz w sezonie kupiłem żelki - niezawodny znak, że sezon się zaczął na dobre! Na koniec lekki dokręcanie po płaskim. W Brzesku wszyscy się rozjechaliśmy do domów. Ja skorzystałem z bocznych dróg, aby ominąć niezbyt przyjemną drogę w rejonie remontowanego wiaduktu kolejowego.

Po przyjeździe pełny serwis rowera. Zawierał na sobie dość pokaźną ilość błota.