Wrzesień, 2016

Czwartek, 29 września 2016 Kategoria Szosa

211. Gwoździec

Standardowa pętla przez Gwoździec. Chciałem przyatakować koma bo tracę tylko sekundę. Atak poszedł ale niestety wykręciłem czas o sekundę gorszy od najlepszego czyli tracę 1 i 2 sekundy wrrr. Potem spokojnie, 3 podjazdy tuż po sobie więc na luzie. I jakoś tak się dotoczyłem do domu. Fajnie, ciepło.

Środa, 28 września 2016 Kategoria Szosa

210. Puszcza

Wreszcie jakoś cieplej i można było jechać na krótko. Wiało też od Krakowa więc pomyślałem, że polecę do Puszczy Niepołomickiej i sprawdzę trasę 10km czasówki na którą się wybieram w Październiku. Początek więc pod wiatr choć okazało się, że bardziej wieje z południa niż zachodu więc jak zwykle prognozy się pomyliły. Trochę jak zwykle pobłądziłem bo rzadko tam jeżdżę ale trafiłem koniec końców na Puszczę. Najpierw dojazd do końca, patrzyłem czy jest coś na co warto zwrócić uwagę na trasie. No chyba tylko na to, że jak wieje to lecą liście i jakieś orzechy, można nieźle oberwać :P

Przy szlabanie zawracam i lecę teraz już mocniej. Początek fajny choć chyba za mocny i mnie przytkało bo bez jakiejś konkretnej rozgrzewki. Potem przeszkoda, której nie brałem pod uwagę. Bo różne rzeczy brałem pod uwagę: to, że trafią się rolkarze, spacerowicze, rowerzyści, a nawet dzikie zwierzęta. Ale, że trafi się samochód, który w dodatku jedzie wolniej ode mnie to się nie spodziewałem. W samym "sercu" Puszczy.. Masakra, straciełęm tam masę czasu za nim, dopiero jak zacząłem machać rękami to przyśpieszył. Wyprzedzić nie ma jak, bo droga ma szerokość może 2 metrów. W każdym razie po chwili skręcił więc znów miałem pusto i wróciłem do tych 41-42km/h. Pod koniec ciężko ale przywiozłem drugie miejsce na 320 w stravie. Spoko.

Powrót prawie tak samo jak przyjazd - zadupiami i serwisówkami. Porządny dystans.

Poniedziałek, 26 września 2016 Kategoria Peleton, Szosa

209. Pętelka

Mało czasu więc jedynie pętelka na Godów bo dawno nie byłem. Tempo powolne bardzo.

Niedziela, 25 września 2016 Kategoria Peleton, Szosa

208. Płasko trzeci raz

Oj nie pamiętam kiedy ostatnio zrobiłem trzy płaskie trasy pod rząd ;) Dziś znów z Marcinem. Raczej chłodno i pochmurnie. Pojechaliśmy sobie na północ, bez większego pomysłu, więc wyszło do Rylowej i powrót wzdłuż Uszwicy. Na końcu jakieś lekkie dokręcanie.

Sobota, 24 września 2016 Kategoria Peleton, Szosa

207. Kawałek przez WTR

Jazda w trzy osoby. Pogoda taka na dwa razy. Dość chłodno i dość spore zachmurzenie. Padło na wariant płaski więc lecimy na północ. Spora część trasy przegadana, dawno nie jechaliśmy w takiej grupie więc trzeba było nadrobić zaległości, głównie kolarskie :) Dotarliśmy do miejscowości Górka za Szczurową, a przed Koszycami i tam wjechaliśmy na Wiślaną Trasę Rowerową. To kolejna już w rejonie inwestycja rowerowa, która jest naprawdę fajna - trasa prowadzi głównie wałem Wisły po pięknym, gładkim asfalcie. Bardzo przyjemnie się jedzie. Niestety czas i chmury goniły więc musieliśmy szybko zmykać w kierunku domu. W Szczurowej dopadł nas deszczyk ale udało się z niego wyjechać i za Szczurową było już sucho. Dość sprawnie dojechaliśmy do Mokrzysk, w których ja się odłączyłem i pojechałem do domu.

Wtorek, 20 września 2016 Kategoria Szosa

206. Płasko, zimnawo

Zimno, więc wybrałem płaską trasę dla odmiany. Na początek spora część z mojej 20km czasówki, choć tempa czasowego to nie było :P Raczej jesienne toczenie się :) Potem gdzieś tam odbiłem na Biadoliny żeby trochę więcej dokręcić. Jesiennie-listopadowo.

Niedziela, 18 września 2016 Kategoria Szosa

205. 12 stopni, mżawka, mgły

Długo zapowiadane załamanie pogody nadeszło. w przeciągu kilkunastu godzin temperatura spadła z 27 stopni do 12. Znalazłem okienko od deszczu i postanowiłem pojeździć, ot żeby przypomnieć sobie jak będzie wyglądało najbliższe pół roku albo lepiej... Najpierw długie szukanie cieplejszych ciuchów, ubieranie też zajęło więcej czasu niż zwykle. ehh. W końcu jednak wyszedłem, no nie powiem szok termiczny pewien był, około dobę wcześniej zdychałem bo było upalnie i parno. Teraz zimno. 15 stopni mniej. Pojechałem na Dębno. Tam Turniej Rycerski, pech z pogodą okrutny - 2 albo 3 poprzedzające go tygodnie rekordowo ciepłe i piękne. Cóż..

Minąłem zamek i lecę w kierunku Godowa. Robi się pusto i spokojnie i coraz bardziej mglisto. Mi się jednak pogoda, niepowtarzalny klimat się zrobił. Zbliżam się do szczytu, ale nie da się go zobaczyć - ukryty chyba w chmurze, coś niesamowitego. Wjeżdżam w to, oczywiście tam porządnie mży i jest mokro ale bardzo ciekawie. Robię kilka fotek i lecę na dół, gdzie mżawka przechodzi w deszczyk. Uciekam w kierunku domu i udaje się jako-tako uniknąć zabrudzenia roweru i siebie - w moich rejonach sucho.

Sobota, 17 września 2016 Kategoria Szosa

204. Wyczekiwanie deszczu

Ostatni dzień wysokiej temperatury i ostatnie chwile przed deszczem. Jak wychodziłem to było na tyle zachmurzone, że musiałem założyć szkła rozjaśniające i nie oddalałem się zbytnio od domu żeby nie zmoknąć. Stąd marnie wyszło i mało.

Piątek, 16 września 2016 Kategoria Szosa

203. Złota, Porąbka

Pętla przez Złotą i Porąbkę. W zasadzie ostatni słoneczny i gorący dzień...

Czwartek, 15 września 2016 Kategoria Szosa

202. Porąbka na Cadexie

Do babci na urodziny. Wziąłem Cadexa i pojechałem "po cywilnemu" z muzyką na uszach (Nokturn B-mol, Polonez As-dur, The Entertainer, Fantasie-impromptu i ukochana Ballada G-moll). Tak, słucham muzyki klasycznej, i co więcej głównie takiej, pewnie z 80% :)