Listopad, 2014

Niedziela, 30 listopada 2014 Kategoria Szosa

Mroźna szosa

Dokręcone 500km w Listopadzie. Dziś temperatura -3 ale do tego mroźny wiatr i całkowite zachmurzenie. Odczuwalnie było dużo, dużo zimniej. Ubrałem się zupełnie nie szosowo: na standardowy zestaw ubrań założyłem jeszcze spodnie dresowe i wiatrówkę. Komfort terminczy w miarę dobry ale komfort w poruszaniu się tragiczny.

Standardowa pętla przez Biadoliny na Porąbkę i z powrotem przez Maszkienice. Jechało się źle. Formy zupełnie brak ale tak ma być.
  • Temperatura -3.0°C
Piątek, 28 listopada 2014 Kategoria Góral, Hala, Nocą

Ostatnia hala

-3 stopnie więc wziąłem górala. uff...
  • Temperatura -3.0°C
  • Sprzęt MTB
Poniedziałek, 24 listopada 2014 Kategoria Szosa, >30km/h, ITT

Listopadowa czasóweczka

Dla odmiany dziś mocna jazda i mocne tempo. Pojechałem swoją 20km płaską czasówkę. Tempo dalekie od najlepszego ale i tak dużo lepsze niż zakładałem. Udało się wykręcić średnią 34,7km/h (najlepsza 37,8km/h). Potem już spokojniej trochę okrężnie do domu, żeby ochłonąć i doklepać kilometrów. Zimno nawet nie było, bo przy takim ciśnięciu nie ma jak być zimno :)

Niedziela, 23 listopada 2014 Kategoria Szosa

Pętelka w zimowej aurze

W końcu drogi przeschły i udało się pojeździć szosą. Niestety było przenikliwie zimno, i nawet dość spora warstwa ubrań niewiele pomagała. Do tego wiało zewsząd. Dziś trochę podjazdów. Po dojechaniu do czwórki, 4km podjazdu na Godów. Szybki zjazd i pojechałem na Łoniową. Tam prawie 2km podjazdu do Biesiadek. Dziś szło przeraźliwie wolno, co by dużo nie mówić, średnia na górze oscylowała na poziomie 23km/h. Przestraszyłem się nie na żarty i przyspieszyłem. Do Brzeska pojechałem krajówką, potem wciąż krajówką do góry i przez centrum w dół. Przejechałem koło mojego dawnego technikum i pojechałem na Leśną i węzeł Brzesko. Stamtąd wskoczyłem na serwisówki i wyjechałem w Mokrzysce omijając przy okazji spore dziury i remont wiaduktu. Z Mokrzyski już kawałeczek do domu. O nowych częściach wiele nie mogę powiedzieć. To znaczy tyle, że różnica jest odczuwalna to tak, ale porządne testy to zapewne w Kwietniu dopiero jak pogoda wróci do znośnej. Do tego czasu założe raczej stare części i jakoś będę starał się przeboleć zimę. Przynajmniej człowiek doceni jak się za parę miesięcy ciepło zrobi. A na upał nigdy nie będę narzekał!

Piątek, 21 listopada 2014 Kategoria Nocą, Holender, Hala

Góralem do Porąbki

Było mokro i zimno, więc pojechałem powolutku rowerem górskim.
Tymczasem szosa dostała nowe opony i ostatecznie po modernizacji (koła) waga stanęła na 9,53kg co daje poprawę o równy kilogram :)

Dla ciekawych ;) Opony to Continental Grand Prix 4000s. Zachwalane przez dużą liczbę ludzi :) Jeździć jeszcze na nich nie miałem okazji ale nawet 'z zewnątrz' wyglądają fajnie i sprawiają dobre wrażenie.

Podsumowując przez ostatnie dni dorobiłem się całkiem przyjemnej ilości nowości:
Obręcze Mach 1 CFX na 32 szprychy
Szprychy Mach 1 Pro 1.7/2.0
Piasty Novatec. Fajna sprawa bo mają maszynowe łożyska.
Kaseta Shimano CS HG-51 11-28t
Łańcuch Wippermann 804
Opony Continental GP4000s

Teraz jedynie doczekać się jakiejś w miarę suchej pogody i można testować :)
Niedziela, 16 listopada 2014 Kategoria Szosa

Prostokąt

Krótka pętla żeby wytestować nowe koła. Udało się wczoraj załatać dętkę jakimś cudem. Pętla taka trochę prostokątna patrząc po mapie. Bardzo mocno wiało, więc w jedną stronę ciężko, w drugą stronę komy same wpadały :) Wrażenia bardzo pozytywne. Koła są sztywne, fajnie się przyspiesza i ładnie 'trzymają' prędkość.

Sobota, 15 listopada 2014

Koła

Tak jak wspominałem, w Piątek przyszły nowe koła do szosy. Nie są jakieś kosmiczne, ale w porównaniu do starych, jest to gigantyczny skok w przód.
Piasty Novatec, Obręcze Mach 1 CFX na 32 szprychy, a szprychy to Mach 1 Pro. Chciałem potestować ale nie było mi to dane. Tylną oponę przełożyłem bez problemu, ale przy zakładaniu przedniej uszkodziłem dętkę. Wziąłem więc zapasową i ta przy 7 barach wybuchła. Co ciekawe obie dętki strzeliły tuż przy zaworze. Znalazłem wieczorem jakąś starą z mini dziurką i spróbowałem ją załatać. Jak narazie po 45 minutach ciśnienie trzyma. Zobaczymy jak będzie rano.

Piątek, 14 listopada 2014 Kategoria Hala, Nocą, Szosa

Pograć

Piątek, a więc o 18:40 jazda do Porąbki, o 21:30 jazda do domu. Przyszły nowe koła, może w weekend uda się przetestować :D

Wtorek, 11 listopada 2014 Kategoria >100km, Szosa, >1000m

Rozdziele po płytach

Listopadowa setka w grupie w pełnym słońcu i cieple. Bajka. Dziś było nas trzech, a w planie podjazd pod Rozdziele po betonowych płytach. Rok temu nie dałem rady temu podjazdowi więc dziś było sporo motywacji. Początek płaski i dość trudny, jazda krajówką pod wiatr. Długie zmiany i próby utrzymania dobrego tempa wzięły sporo sił. Za Łososiną było już lepiej bo lekko zmieniliśmy kierunek jazdy. Za Krosną pierwszy ciężki podjazd - przedsmak drugiego. Ostrożny zjazd kawałeczek płaskiego i skręcamy na wspomniane betonowe płyty. Mało kto wie o tym podjeździe po z ulicy wygląda jak dojazd do czyjejś posesji. 1.1km ze średnim nachyleniem 14%, nie jest to tyle co w Laskowej, ale jest co podjeżdżać. W połowie fragment z 26% przez kilkadziesiąt metrów, koło odrywa i jest szalenie ciężko ale udaje się wymęczyć :) Potem pozostaje przepchać już tylko kilkunasto procentowe ścianki i jestem na górze. Podjazd wyprowadza nas na samym punkcie widokowym na Rozdzielu. Stąd szybki zjazd w dół, w Żegocinie sklep i kontynuacja jazdy. Dziś odwiedzamy Trzcianę oraz Łapanów i jedziemy dalej do Cichawy, gdzie odbijamy na Łapczycę. Potem pozostaje nam przejechać przez Bochnię i czwórką dojechać do Brzeska. Z Brzeska już sam przez Jadowniki dojeżdżam do domu.

• Trasa

Niedziela, 9 listopada 2014 Kategoria Szosa

Złota

Pochmurnie i chłodno ale dość sucho. Standardowa pętelka z podjazdem w Złotej.