Marzec, 2014

Niedziela, 30 marca 2014 Kategoria Szosa, >100km, >1000m

Serpentyny i Rozdziele czyli setka na koniec Marca

Ostatni weekend Marca zakończony porządnie. Pogoda poźno wiosenna, więc plan na coś dłuższego i górskiego. Ruszyłem więc do Złotej i tam pierwszy podjazd, jechało się bardzo fajnie choć czuć było, że wieje z różnych kierunków. Po Złotej zjazd do Lewniowej i po jej przejechaniu wyjazd na główną drogę.

Główną dojechałem do Tymowej i już po kilku minutach jeden z dwóch głównych podjazdów dnia czyli serpentyny. Dziś podjeżdżałem je dopiero drugi raz. Gaz poszedł od samego dołu i udało sie wskoczyć na drugie miejsce w klasyfikacji :). Zjazd do Iwkowej spokojnie, trochę dziur w Kątach i po chwili skręciłem na Rajbrot. Tu wiatr z całym impetem wiał w twarz, bardzo dużo sił straciłem na walce.

W końcu dojechałem do Żegociny i już od tamtego miejsca zaczął się w zasadzie podjazd pod przełęcz Widomą w miejscowości Rozdziele. Z początku lekko pod górę ale stopniowo coraz stromiej aż na końcu porządny kawał 12% ścianki :)

Na górze krótka przerwa na jabłko i fotki i ruszyłem z powrotem w dół na Żegocinę. Minąłem zjazd na Rajbrt, z którego przyjechałem i pokierowałem się na Muchówkę. Tam w prawo na Lipnicę. Przed Lipnicą zauważyłem przede mną innego kolarza na szosie, po chwili go dogoniłem i po wymianie zdań okazało się, że kolega jest z bliskiej okolicy :)

We dwójkę dojechaliśmy aż do Brzeska jadąc przez Lipnicę, Chronów, Jasień. W Brzesku ja pojechałem w swoją stronę przez Jadowniki jeszcze na końcu lekko kombinując z dokręceniem. I wyszła stówka na koniec Marca :).

Profil serpentyn:

Profil podjazdu do m. Rodziele:

Piątek, 28 marca 2014 Kategoria Hala, Nocą, Szosa

Ostatnia hala w sezonie

Ostatni raz na halę w tym sezonie. Totalnie bez historii jazda, tym razem nigdzie specjalnie nie przyspieszałem.
Czwartek, 27 marca 2014 Kategoria Szosa

górskie bajabongo...

Dziś bardziej na luzie choć było kilka mocnych interwałów.
Najpierw za przejazdem kolejowym w Sterkowcu złapałem się dostawczaka i z nim bokami przez Maszkienice aż do Woli Dębińskiej. Po przecięciu starej czwórki długi podjazd aż na godów, z dobrą ścianką na końcu.

Zaraz po podjeździe kolejna próba pobicia czasu na zjeździe z Godowa i w końcu się udało ;) 1:01 dała średnią bagatela 67,4km/h, oprócz tego wyrównany maks: 81,1km/h na samym dole:

Przez Doły i Łoniową spokojnie, potem znów podjazd tym razem do Biesiadek, też na luzie. Po przejechaniu Biesiadek następny bardzo fajny zjazd i potem kilka km lekko z górki do Zawady Usz, w bardzo przyzwoitym tempie.

Pociągnąłem kawałeczek krajową 75'ką ale ruch był tak duży, że szybko odbiłem na równoległą spokoją drogę. Trochę dziurawo ale pełny spokój. Brzesko też dość zaludnione ale przejechane dość sprawnie, na słotwinie pod wiaduktem takie koszmarne dziury i do tego ukośny przejazd kolejowy z potwornymi dziurami pomiędzy szynami, że aż mi łańcuch zleciał i wytrzepało mnie za wszystkie czasy. Będę chyba częściej przez Jadowniki jeździł bo masakra. Końcówka spokojnie.

I mimo luzu dziś średnia też niczego sobie, było sporo podjazdów, wiatr tylko trochę przeszkadzał. ,

Środa, 26 marca 2014 Kategoria >30km/h, Szosa, ITT

rekordowe 50km

Dziś zrobiłem sobie wolne, od uczelni oczywiście, a nie od roweru :P Czasu jednak wiele nie było więc dystans nie duży ale za to jaka moc ;P

Plan na dziś: płaskie 50km. Ruszyłem z domu w kierunku Wokowic, już na początku widziałem, że noga dość ładnie podaje jak to się mówi. W Wokowicach skręciłem na Łęki i tam mocny fragment przez owe Łęki. Wpadł kom, a jakże :)
Potem przez Przyborów do drogi głównej. Chwilę główną i w Niedzieliskach odbiłem na starą drogę do Szczurowej. niestety przed samą Szczurową na otwartym terenie wiatr masakrycznie mnie zwolnił. Troszkę lepiej ale bez szału było po minięciu Szczurowej. Dopiero w Kwikowie jak skręciłem na Zaborów wiatr już nie przeszkadzał i znów sunąłem lekką nogą ponad 34km/h.

W Zaborowiu skręt na Borzęcin, w Dołędze najpierw katastrofalny fragment drogi, a potem w nagrodę długi kawałek z wiaterkiem po nowym asfalcie, 40 nie zeszło aż do Borzęcina. Po przecięciu głównej drogi szybka jazda przez długi Borzęcin, w dalszym ciągu dobrze ponad 30. Z Borzęcina pojechałem na Bielczę i potem znów długa prosta do autostrady i w prawo wzdłuż A4'ki. Na koniec ciężki framgent bo prawie 3km lekko pod górę do Szczepanowa ale dało radę nie zejść poniżej 30-31km/h. Na koniec sprint i super czas:)

Wyszło fajowo, takiej średniej na takim dystansie jeszcze chyba nie zrobiłem :)

Sobota, 22 marca 2014 Kategoria >100km, Peleton, Szosa, >1000m

Bardzo wietrzna setka z Szymkiem

Poranna jazda (10) z Szymkiem. Początek i w ogóle więcej jak połowa trasy pod mocny wiatr, momentami tempo spadało poniżej 25km/h. Pojechaliśmy na Gwoździec, potem Melsztyn i główną do Zakliczyna. Cały czas główną prosto przez Bieśnik na Bartkową Posadową. Tam dość długi konkretny podjazd, a potem ciężki technicznie (koleiny) zjazd. Zobaczyliśmy bardzo atrakcyjnie prezentujące się jeziorko Rożnowskie, a zaraz potem trzeba było się skupić na kolejnym podjeździe ;)

Zjechaliśmy sobie na zaporę i potem już na Rożnów i Witowice. W Witowicach w prawo na główną drogę i prawie z wiatrem w kierunku Czchowa. Jako, że czułem się dobrze to postanowiłem odczarować przeklętą drogę i dałem całkiem mocną zmianę prawie do ronda w Jurkowie. Tam Szymek pojechał na Brzesko, a ja na Złotą. Ze Złotej już standardowo do domu, jeszcze na końcu dokręcając brakujące 350m :) Co ciekawe już w Czchowie wiedziałem, że do 100 mi braknie ale nie wiedziałem ile. Brakło właśnie 350m :P

Piątek, 21 marca 2014 Kategoria Hala, Nocą, Szosa

przedostania hala

Marzec a pogoda nawet nie wiosenna, a letnia. 22 stopnie w cieniu, dzień kapitalny. Mimo to przez ów dzień brak rowera, ale zrobiłem całą górę bardzo różnych rzeczy w ogrodzie (choćby zdjęcie dachu ze starej mini stodoły, czy wysypanie nawozu na Trawnik ;])

Wieczorkiem wyjazd na halę do Porąbki. Już nie tak upalnie ale i tak na termometrze 17 stopni! już dobrze po zachodzie słońca! Po 2 godzinach grania powrót, chłodniej ale wciąż ciepło (14 stopni) i do tego fajny wiaterek południowy. Jak to ostatnio bywa postanowiłem przycisnąć bo czemu nie wykorzystać wiatru? Więc wpadł KOM na płaskim odcinku :)Prawie 3km i średnia 42km/h, nie sądziłem, że tyle tam wykręcę, w Styczniu zadowolony byłem z 36 :D
Czwartek, 20 marca 2014 Kategoria Holender

stacja holendrem

Tam i z powrotem do stacji pkp.

• Sprzęt Miejski
Wtorek, 18 marca 2014 Kategoria >30km/h, Szosa, ITT

Płaska czasówka

Udało się wyjść wcześniej bo nie było jednego z wykładowców. Więc po obejrzeniu Kwiatka na czasówce sam sobie taką zrobiłem. Oni tam robili na 11km średnią 53km/h, i ciekawy byłem jak ja sobie poradzę na takim dystansie. Wyszło mi 36,5 na pierwszych 11km potem naturalnie sporo zwolniłem :)

Na początku sprzyjający wiatr więc wpadł KOM na 2 płaskich odcinkach. Fajnie się sunęło 50km/h :) jednak trochę stracha napędziło dwoje dzieci podstawówka/gimnazjum, którzy swoimi kozami komunijnymi wjechali z podporządkowanej prosto na mój tor jazdy (50km/h). Ostre hamowanie, i pięęęękny ślizg na zablokowanym kole pomiędzy (zszkowanymi) dziećmi....

Potem przez Łęki trochę bardziej boczny wiatr ale też szybko i też KOM :D dziś zresztą wpadło ich aż 5.

Chwilkę wolniejszej jazdy i w Przyborowiu znowu maksymalny ogień i następny KOM na odcinku Przyborów - Borzęcin. Udało się ten  odcinek poprawić na równe 38km/h, szkoda, że tam tak dziurawo miejscami bo jest potencjał na 40 ;>

Przez Borzęcin w kierunku Bielczy bez ciśnienia ale i tak dość szybko patrząc na mało sprzyjający wiatr. Potem Biadoliny, mini górka na Woli D. i standardowo przez Wolę, Maszkienice do domu. Średnia piękna jak dla mnie, wiało mocno, po części w plecy, po części bocznie i trochę w twarz.
Piątek, 14 marca 2014 Kategoria Hala, Nocą, Szosa

na halę szybko

Wieczorem (nocą) na halę. Dziś tempo takie na danie sobie w kość bo weekend ma być zrąbany pod względem pogody. Więc w obie strony dość mocno. Wyszło całkiem ładnie. Do tego 2 pełne godziny gry w piłkę i pod koniec lekko mnie skurcze brały.
Czwartek, 13 marca 2014 Kategoria Holender

do pkp i do domu

Taki dzień, i tylko na dworzec, a potem do domu z tegoż dworca :( niemalże upał, i brak możliwości jazdy. Od Soboty deszcz, śnieg, wiatr i zimno. Po prostu super.