Lipiec, 2016

Niedziela, 31 lipca 2016 Kategoria Szosa

169. Płasko, z dala od chmur burzowych

Płasko, bo na południu wisiały groźnie wyglądające chmury. Odmiana. Ostatni dzień Lipca, który był pod względem statystyk katastrofalny. Brak motywacji do dłuższych jazd, 40km w zupełności mi wystarcza. W sumie nic tylko się cieszyć, przynajmniej wolniej zużywam części :P

Lipiec 1409km co zepsuło moją passę 18 kolejnych miesięcy w których pobijałem dystansem miesięcznym ich odpowiednik z poprzedniego roku. Ostatnio słabszy miesiąc niż jego poprzednik to Grudzień 2014 (367km, a Grudzień 2013 375km). Ot taka ciekawostka.

Sobota, 30 lipca 2016 Kategoria Szosa

168. Brama

Krótka pętla. Najpierw na Łysą Górą, a potem atak na podjeździe pod Godów, aby poprawić własny czas. Na górze trochę zeszło zanim doszedłem do siebie. Zjazd do Dębna, tam widzę wesele. Kawałek dalej brama i stojący obok kolega. Zatrzymałem się więc, pogadałem, porobiłem fotki i załapałem się na Finlandię :D

Piątek, 29 lipca 2016 Kategoria Szosa

167. Bez pomysłu

Brak pomysłu, stąd trochę dziwne krążenie po różnych drogach. Serwisówkami do Wierzchosławic i z powrotem na przykład.

Środa, 27 lipca 2016 Kategoria Szosa

166. Pętla Złota + Łysa

Upał wielki, ale ja nawet lubię takie warunki. Dziś więc troszkę więcej niz "standardowo". Poleciałem pętelkę na Złotą i dorzuciłem jeszcze Godów i powrót przez Łysą Górę. Xiaomi ześwirowała z balansem bieli i ciężko to ręczne poprawić.

Poniedziałek, 25 lipca 2016 Kategoria Szosa

165. Pętelka i śdm

Pętelka standardowa. Pojechałem mocno Jaworsko i drugie Jaworsko żeby poprawić czas na segmencie, a reszta raczej spokojnie. Po drodze minąłem sporo grup młodzieży przyjeżdżającej na śdm. O ile byłem przeciwny tej imprezie (skandaliczne pieniądze na to poszły z budżetu państwa i samorządów) o tyle trzeba tez zaznaczyć plusy czyli to, ze przez kilka dni Polska, a przyjemniej mój rejon stał się otwartym, tolerancyjnym miejscem pełnym wielu kultur i narodowości. Fajnie widzieć grupki z Włoch, Tanzanii, Francji czy Kongo chodzące po okolicznych wsiach :)

Niedziela, 24 lipca 2016 Kategoria >1000m, >100km, Szosa

164. Tymbark, Ostra

Spontaniczna trasa. Pogoda ładna, obudziłem się dość wcześniej więc pojechałem. Plan średnio oryginalny - Tymbark i Ostra wariantem pagórkowatym. Więc początek standardowy, pojechałem na Porąbkę i w Łoniowej pierwszy podjazd do Złotej. Tempo spokojne, po Złotej zaczęło się cały czas góra - dół. Dotarłem bokami do Lipnicy Murowanej, tam w centrum jakiś odpust więc dużo ludzi ale dało się przejechać. W Żegocinie skręt na Kamionną i tutaj odcinek, który nazywam sinusoidą - niezliczona ilość małych, stromych hopek, jedna po drugiej. 100m pod górę, 100m z góry i tak przez kilka kilometrów. W międzyczasie przejazd przez nasz własny Atlantic Road z zakręcanym mostem :)

W Starym Rybiu na szczycie ostatniego z serii podjazdów funkcji sin() przerwa w sklepie na Pepsi. Po przerwie zjazd i kilka kilometrów płaskiego do Tymbarku. Sektor brukowy, przedzieranie się przez hopkowate centrum i po chwili krajówki skręcam na Zalesie. Teraz już konkret bo 11 kilometrów podjazdu ze średnim 3% co daje podjazd drugiej kategorii. Tak naprawdę dopiero ostatnie 3 kilometry dają w kość - średnio 7% i maks. 17%. Początek to lekko pod górę co swoją drogą też bardzo męczy. No ale udaje się to podjechać i bez zatrzymania 800 metrów szalonego zjazdu (11%) po krętych uliczkach Zalesia.

Po zjeździe jestem 2 kilometry od szczytu Ostrej więc trzeba te 2km się powspinać. Zjazd z Ostrej w wariancie "po torze wyścigowym". Fajne patelnie, fajnie wyprofilowana droga więc lecę ostro w dół na Limanową. Udaje się dokręcić do 76km/h w pewnym momencie. Wpadam szybko do Limanowej ale tez się nie zatrzymuje tylko lecę na Laskową, gdzie mam zaplanowany postój w sklepie. Kawałek wcześniej doganiam powoli dziewczynę na rowerze, która chyba dostała motywacji jak mnie zobaczyła bo mocno przyspieszyła. heh.

W centrum Laskowej przerwa, chwila relaksu i ruszam na Krosną. Czeka mnie teraz kilka w miarę przyjemnych kilometrów lekko w dół wzdłuż rzeki. Dojeżdżam szybko do Krosnej i znów dość strome podjazdy, które olewam i jadę na najlżejszym przełożeniu i slalomem :)
Docieram do Iwkowej, wspinam się w kierunku Czchowa. Na tym etapie mam lekki kryzys - ciężko się jedzie, ale na szczęście jedzie ;)
Trochę dodaje otuchy fakt, ze po Czchowie pozostaje już tylko jeden większy podjazd - Złota. W połowie owego, zatrzymuje się jeszcze raz przy sklepie ale tym razem pepsi wypijam jadąc, nie chcę już tracić czasu. Docieram na szczyt i jestem juz niemal w domu, bo ostatnie 15 kilometrów mogę przejechać z zamkniętymi oczami.

Wpada fajny dystans, większy niż myślałem i planowałem, oraz porządna ilość przewyższeń.

Sobota, 23 lipca 2016 Kategoria Szosa

163. Pętla, test squirta i klocków

iii znów pętla, ale dziś solo. Pierwsze testy smaru Squirt, który zapowiada się bardzo obiecująco - właściwości smarujące bez zastrzeżeń i co najważniejsze - po 50km łańcuch jest czysty! Zobaczymy co będzie dalej. Założyłem też nowe klocki hamulcowe, szarpnąłem się na swissstopy. Wszystko ok!

Dziś podczas jazdy wpadłem na pomysł próby zrobienia koma na segmencie zjazdowo - płaskim. Bolało ale się udało :) 4,9km -3% nachylenia i średnia 53,6km/h, nieźle.

Piątek, 22 lipca 2016 Kategoria Szosa, Peleton

162. Pętla

Znów z Marcinem, tym razem już to co zwykle - pętla na Jaworsko czyli pagórkowato. Było tak jak miało być - górki, spokojne tempo, przerwa na Pepsi :)

Czwartek, 21 lipca 2016 Kategoria Szosa, Peleton

161. Radłów

Wybrałem się z Marcinem na płasko tym razem. Pojechaliśmy na Radłów. Najpierw serwisówki więc dość spokojnie, choć wiatr dawał popalić. W Wierzchosławicach trochę się pogubiłem i musieliśmy kilka razy zawracać ale koniec końców dotarliśmy do Radłowa. Tam szybka przerwa w sklepie i lecimy na Borzęcin. Wiatr zrobił swoje i pod koniec juz mnie lekko bombiło :P No ale bez śniadania jechałem.

Środa, 20 lipca 2016 Kategoria Szosa, >1000m

160. Słońce

W końcu wyszło słońce więc troszkę dłuższa trasa. Na początek poleciałem na Rzezawę oraz Porębę. Spokojne tempo, postanowiłem zachować siły i przyatakować później na podjeździe Niedźwiedza - Gwoździec bo akurat straciłem tam koma kilka dni wcześniej ;) Tak więc cały czas raczej spokojnie. Pojechałem na Biesiadki, zjechałem do Niedźwiedzy i nadszedł wspomniany podjazd. 2,1km długości, dałem wszystko czym dysponowałem. Udało się wykręcić średnią 34,2km/h i odbić koma. Fajna zabawa :) Zjezdzając niedługo potem do Łysej, wyminąłem się z Grześkiem, który akurat... kradł mi koma na podjeździe z drugiej strony :D Powrót do domu przez Bocheniec, akurat zjawili się Ukraińcy w Porąbce na ŚDM.