Marzec, 2016

Czwartek, 17 marca 2016 Kategoria Szosa

51. Pagórki

Znów więcej górek - 2 razy Godów i 2 razy Jaworsko.

Środa, 16 marca 2016 Kategoria Szosa

50. Serpentynki

Wreszcie w pełni słoneczny dzień. Niestety dość rześko więc trzeba było ograniczyć dystans, zimno działa na mnie najgorzej z wszystkiego. Zaplanowałem polecieć na bardzo dawno nie odwiedzane serpentyny w Tymowej (Iwkowej). Wyjechałem koło południa z lekkimi obawami - bo byłem zupełnie bez śniadania. Do kieszonki jedynie schowałem jabłko na wszelki wypadek. Zacząłem nową dietę, charakteryzującą się brakiem jakiegokolwiek jedzenia przed godziną 14 (mówiąc ogólnie). Jak się okazało obawy były niepotrzebne.

Na trasie sporo przewyższeń zawdzięczanych licznymi podjazdami. Tempo jazdy średnie - tak żeby nie przesadzić ale też żeby nie toczyć się zbyt wolno. Pojechałem jak zwykle bokami, aby unikać głównych dróg. Do serpentyn dojechałem szybciej niż się spodziewałem i zacząłem podjazd. Na górze w cieniu zimowo, bo słońce w niektóre miejsca prawie nie dociera. Zjazd do Iwkowej z początku jechany mocno ale po chwili odpuściłem pamiętając o braku zapasów ;) Niedługo potem przerwa na szczycie w Będzieszynie - ładne widoki, kilka fotek i lecę dalej na Złotą. Cały czas samopoczucie dobre więc cisnąłem w granicach rozsądku.

Do domu o dziwo dowiozłem niemal 1000m w pionie w całkiem korzystnej średniej, ale co najważniejsze trasa była bardzo satysfakcjonująca - dobre podjazdy i ładne widoki w ładnej pogodzie. Jedynie czego brakowało to większego ciepła - ale to musi nadejść już niedługo!

Poniedziałek, 14 marca 2016 Kategoria Peleton, Szosa

49. Pętla z Marcinem

Dawno nie widziane słońce w końcu wróciło. Niestety podobno tylko na jeden dzień no ale... Kilkanaście minut przed południem ruszyłem w kierunku Bocheńca, aby spotkać tam Marcina. Bocheniec jedziemy już we dwójkę. W planach 2 godziny po okolicznych podjazdach. Uzbierały się w sumie 4 podjazdy 4 kategorii. Tempo normalne, jechało się znakomicie, jedynie w końcówce nas trochę przybombiło ale bez wielkiej tragedii. Jutro dzień bałwana podobno bo ma sypać śnieg.

Niedziela, 13 marca 2016 Kategoria Szosa

48. Zimno i nieprzyjemnie

Bardzo nieprzyjemna pogoda - całkowite zachmurzenie, +3 stopnie i wiatr. Na szczęście dość sucho więc skusiłem się na szybką (wolną) rundkę. To co zawsze czyli do Porąbki. Tam 2 pętle oraz zdecydowałem się wdrapać na Godów od groty. Tempo wolne.

Sobota, 12 marca 2016 Kategoria Szosa

47. Biadoliny + Godów

Szybkie tempo. Wstałem późno i pojechałem jak zwykle o tej porze bez śniadania, trochę kopiując poprzedni rok, gdy takie jazdy na czczo sprawiły w sezonie prawdziwe cuda :) Mocne tempo i wiatr w twarz na końcu dały w efekcie mini bombę na końcu ale obyło się bez większej tragedii, dojechałem bez problemu ale już z poczuciem pewnej obniżki osiągów i nieprzyjemnym uczuciem w żołądku :P
Większość płaska oprócz podjazdu pod Godów od strony Łysej Góry. Pogoda w dalszym ciągu bez jakiegokolwiek szału.

Piątek, 11 marca 2016 Kategoria Szosa

46. Po deszczu

Lało rano więc na Giancie. Płasko, potem Godów. Więcej nie piszę bo nie ma sensu, dopóki ta zima trwa. Nadejście wiosny będzie pierwszą dobrą zmianą od miesięcy...

Środa, 9 marca 2016 Kategoria >30km/h, Szosa

45. Trening TT

Zrobiłem sobie trening TT, gdyż być może udam się niedługo na czasówkę. Żeby trochę się rozruszać, postanowiłem zrobić trzy 10 minutowe interwały w granicach progu w pozycji jazdy na czas. Szło całkiem fajnie, droga lekko pofałdowana co gra na korzyść bo trasa czasówki zawiera kilka hopek. Wracając po 3 interwale napatoczył się dostawczak i się za nim trochę podciągnąłem. Potem spokojnym ale bez przesady tempem dojechałem do domu.

Wtorek, 8 marca 2016 Kategoria Szosa

44. Poręba i Złota

Dziś z kolei sucho więc Canyon. Powtórzyłem pętle z przed kilku dni czyli na Rzezawę - Porębę - Złotą. Jechałem dość mocnym tempem żeby nie było zimno. Na podjeździe pod Biesiadki ogień w korby i pojechane na 100%. Pierwszy tak mocny atak od miesięcy, czuć było ogień w płucach i krew w ustach ;P Brakło 30 sekund do PB więc mam jakiś wyznacznik obecnej formy. Po podjeździe przez długie minuty dochodziłem do siebie ale na szczęście trasa była już raczej płaska do domu.

Poniedziałek, 7 marca 2016 Kategoria Szosa

43. Po deszczu na Giancie

Padało i przez dzień było mokro więc wziąłem Gianta. Standardowa pętelka na rozklekotanym Cadexie. W dalszym ciągu brak w nim licznika więc jechałem byle jak :P

Niedziela, 6 marca 2016 Kategoria >1000m, Peleton, Szosa

42. Grupowo - przewyższeniowo

W grupce. Miało być coś koło 100km ale pogoda była bardzo niepewna i wietrzna i wyszło mniej. Początek jazda na spotkanie do Jadownik, potem we trójkę pokonany Bocheniec i zjazd do Porąbki. Tam zrezygnował jeden z kolegów i pojechał na bardziej płaskie tereny bo ja z Marcinem mieliśmy ochotę nabić trochę przewyższeń. Lecimy więc na Łysą Górą przez Godów, potem spoko pętelka w Jaworsku i powrót do Porąbki przez Gwoździec. Potem jeszcze raz Godów i przerwa pod sklepem bo trochę zaczynało być ciężko. Na sam koniec jeszcze raz Bocheniec i powrót do domu. Wyszło 7 podjazdów na 65km trasy. Licznik wskazał lekko ponad 1100m w pionie. Dopiero pierwszy raz w tym roku zrobiłem >1000m :/