Peleton

Sobota, 15 października 2016 Kategoria Peleton, Szosa

217. Czasówka Niepołomice

Wyjazd na czasówkę 10 kilometrową do Niepołomic. Raczej ciężko powiedzieć, że jestem w formie startowej, bo jakiekolwiek większe jeżdżenie odpuściłem już w Sierpniu ale byłem ciekawy jak taka zabawa wygląda więc pojechałem. Na sam początek pech - przez moją nieuwagę (lub zaspanie bo była 7 rano) rozjechaliśmy samochodem przednie koło, którego zapomniałem schować do auta. Trochę pogięta obręcz i mocna centra, może uda się to uratować jeszcze....

Wziąłem więc stare koło z Gianta i jedziemy. Dojazd do biura bardzo wcześnie, byłem drugim zawodnikiem po pakiet startowy. Chwila w aucie bo zimno ale potem po 9:30 już przebieram się, ustawiam rower i zaczynam powoli kręcić. Spotykam Dominika oraz poznaje Rafała i razem z nimi przeprowadzam "rozgrzewkę" czyli jazda kilka razy tam i z powrotem :P

Zawodnicy bardzo zróżnicowani pod wieloma względami. Byli kolarze na góralach, starych szosach, hybrydach, rometach, byli też ludzie na karbonach aż po kilku gości na pełnych kozach z dyskami i śmigłami, w kombinezonach czasowych. Tak więc stawka niezła. Przed startem zerwał się wiatr oczywiście wiejący centralnie w twarz. Czekając na start wychłodziłem organizm maksymalnie, no ale miejsca nie było na rozgrzewanie się. Tak czy siak nadchodzi moment startu, ruszam bardzo ostro, zbyt ostro bo szybko rozpędzam rower do 47 na godzinę, a tętno do 192ud. Płacę za to wysoką cenę bo już po 1,5 kilometra zatyka mnie zupełnie i do 9 kilometra nie mogę się pozbierać.

W efekcie docieram z czasem 15:22 co daje średnią na poziomie 38 z hakiem i 26 miejsce na 136 startujących. Nie tak źle w sumie. O ile z nie jestem zupełnie zadowolony to z wyniku jak najbardziej. Jakby nie patrzeć to moje najlepsze miejsce "open" w "karierze" (do tej pory bywałem 95,98,34,50,74). Po chwili na metę dociera Rafał i we trzech ruszamy do strefy wypoczynku, gdzie dostajemy herbatę i jakieś ciasta. No nawet fajnie :)

Po odpoczynku ruszam sam w drogę do domu. Akurat 24km dają rozjazd.

Poniedziałek, 26 września 2016 Kategoria Peleton, Szosa

209. Pętelka

Mało czasu więc jedynie pętelka na Godów bo dawno nie byłem. Tempo powolne bardzo.

Niedziela, 25 września 2016 Kategoria Peleton, Szosa

208. Płasko trzeci raz

Oj nie pamiętam kiedy ostatnio zrobiłem trzy płaskie trasy pod rząd ;) Dziś znów z Marcinem. Raczej chłodno i pochmurnie. Pojechaliśmy sobie na północ, bez większego pomysłu, więc wyszło do Rylowej i powrót wzdłuż Uszwicy. Na końcu jakieś lekkie dokręcanie.

Sobota, 24 września 2016 Kategoria Peleton, Szosa

207. Kawałek przez WTR

Jazda w trzy osoby. Pogoda taka na dwa razy. Dość chłodno i dość spore zachmurzenie. Padło na wariant płaski więc lecimy na północ. Spora część trasy przegadana, dawno nie jechaliśmy w takiej grupie więc trzeba było nadrobić zaległości, głównie kolarskie :) Dotarliśmy do miejscowości Górka za Szczurową, a przed Koszycami i tam wjechaliśmy na Wiślaną Trasę Rowerową. To kolejna już w rejonie inwestycja rowerowa, która jest naprawdę fajna - trasa prowadzi głównie wałem Wisły po pięknym, gładkim asfalcie. Bardzo przyjemnie się jedzie. Niestety czas i chmury goniły więc musieliśmy szybko zmykać w kierunku domu. W Szczurowej dopadł nas deszczyk ale udało się z niego wyjechać i za Szczurową było już sucho. Dość sprawnie dojechaliśmy do Mokrzysk, w których ja się odłączyłem i pojechałem do domu.

Wtorek, 23 sierpnia 2016 Kategoria Peleton, Szosa

188. Pętla w grupie

Dziś jazda w 5 osób. Pojechaliśmy zrobić pętlę. Bardzo fajnie wyszło.

Sobota, 20 sierpnia 2016 Kategoria Peleton, Szosa

186. Rekordowy peleton Brzesko Cycling :)

Dość nieoczekiwanie zebrał się 9 osobowy peleton kolarzy z Brzeska i okolic :) To bodaj rekordowy wynik i niesamowicie się jechało w tyle osób. Trasa dość krótka i płaska ale było naprawdę fajnie. Odwiedziłem pierwszy raz kilku kilometrowy odcinek Velo Dunajec docelowo łączący Wietrzychowice z Zakopanem.

Piątek, 19 sierpnia 2016 Kategoria >1000m, >100km, Peleton, Szosa

185. Dobczyce, Wieliczka

Wreszcie setka. Ostatnia wpadła niemal miesiąc temu 24 Lipca... No ale taki ten sezon letni do dupy, że brak motywacji. Mimo to, udało się zgadać we trójkę na coś dłuższego więc o 11:00 ruszyłem na Brzesko. Pół godziny później w pełnym składzie ruszamy na Jodłówkę. Tempo raczej spokojne, bo nie chodziło tu o robienie czasówek, a o przyjemny rowerowy dzień. Pogoda świetna, słońce, bardzo ciepło ale bez zbyt dużego upału i wiatr, który nie przeszkadzał aż tak jak zwykle.

Dotarliśmy do Bochni, przejechaliśmy przez centrum i bokami wydostaliśmy się na południe. Tereny bardzo rzadko przeze mnie odwiedzane więc było fajnie. Pojawiły się hopki mniejsze i większe. Na górze Św. Jana przerwa w sklepie, każdy wypił pepsi i zjadł co miał zjeść i jedziemy dalej. Teraz sporo zjazdów, w tym dwa szalone przez Zegartowice, gdzie mieszka Rafał Majka. Po chwili docieramy do Dobczyc, Marcin niestety musi wracać na dom bo brakuje mu czasu, a tymczasem ja i Arek lecimy na północ w kierunku Wieliczki.

Teren cały czas mocno pofałdowany, a do tego spory ruch w pobliżu centrum bo piątek. Nie było więc świetnie, ale udało się w miarę sprawnie przejechać przez Wieliczkę i uciec na Brzegi, gdzie niemal miesiąc temu rozegrały się śdm'y. Do dziś nie posprzątali hehe. Docieramy do Niepołomic, gdzie robimy stop w sklepie i po chwili wlatujemy do Puszczy Niepołomickiej więc jest spokojnie i pusto i chłodno (no albo raczej nie ma aż takiego upału). Z Puszczy już znajome dobrze tereny więc droga szybko zlatuje i melduje się w domu z całkiem fajnym kilometrażem ;)

Czwartek, 18 sierpnia 2016 Kategoria Peleton, Szosa

184. Prom i Zakliczyn

Pojechałem z Marcinem. Na początku plany większe ale skróciliśmy trochę. Pojechaliśmy w kierunku Czchowa i na prom. Później spokojnie na Zakliczyn i powrót przez Jaworsko. Niby nie tak dużo kilometrów i przewyższeń, ale tempo spore i jadąc bez śniadania doigrałem się bomby pod koniec :)

Wtorek, 16 sierpnia 2016 Kategoria Peleton, Szosa

182. Płasko ale jednak Godów wpadł :D

Dziś lekka odmiana, pojechaliśmy na początek na płaskie tereny, Borzęcin i te rejony. Tempo nawet, nawet. Na koniec jednak ciężko było odmówić podjazdu pod Godów ;) Wjechaliśmy od strony sadów, zjazd do Porąbki i powrót do domu najkrótszą drogą.

Niedziela, 14 sierpnia 2016 Kategoria Peleton, Szosa

181. Odpusty i żniwa

Szybki dojazd do Złotej na spotkanie z jeżdżącym wcześniej Marcinem. Potem już standard na pętlę.  Minęliśmy odpust po drodze ale nie kupiliśmy cukierków ani petard. Na dole w Łysej Górze kupiona Pepsi i lecimy na Godów. Marcin odskoczył i zniknął, a ja spokojnym tempem bo nie było mocy w ogóle. Na Godowie przerwa na ową Pepsi. Po chwili zjazd do Porąbki i od razu podjazd pod Bocheniec. Niemal do samego szczytu na kole sporego kombajnu, dopiero na zjeździe mu odjechaliśmy.

W sumie popieprzyły mi się opisy tej i ostatniej jazdy, ale dobra...