Marzec, 2015

Poniedziałek, 16 marca 2015 Kategoria Peleton, Szosa

37. Trochę sam, a trochę nie

Piekielnie wietrzny dzień. Wyjechałem dopiero koło 14. Trasa bez niespodzianek: do Porąbki. Z Porąbki wdrapałem się na Godów od strony groty, na zjeździe z wiatrem osiągnięte 82km/h. Potem wróciłem tak samo do Sterkowca, i po chwili ruszyłem podobną trasą ale już z Marcinem. Zamiast na Godów to pojechaliśmy na Bocheniec. Ciężko szło, nogi piekły pod koniec mocno. Od Jadownik, Marcin pojechał do siebie, a ja bokami do siebie. Ciężki dzień do jazdy, bardzo porywisty wiatr.

Niedziela, 15 marca 2015 Kategoria Szosa, Peleton, >100km, >30km/h

35. Płasko po tygodniu przerwy

To był długi tydzień. W zeszłą Niedzielę w trakcie jazdy zepsuła mi się klamkomanetka. Na naprawę zeszło mi 3 dni ale jestem z siebie dumny. Internetowi eksperci nie pozostawiali wątpliwości: "tego się nie da naprawić", "Wymień ją, a najlepiej obie" (sic!), "jak ją rozkręcisz to już nigdy nie skręcisz". hehe. Gdy czyszczenie nie pomogło, nie pozostało mi nic innego jak ją jednak rozkręcić. Szybko okazało się, że pękła jedna ze sprężyn. Problemem było zdobyć taką sprężynę, a także dostać się do tej zepsutej w celu wymiany. Zdobyć nie zdobyłem, ale z pomocą przyszło imadło, gwóźdź i kawał drutu. Sprężyna wyszła jak nowa :P Klamkomanetkę rozkręciłem doszczętnie (duża ilość części posypała się po całym stole). Sprężynę wymieniłem i zacząłem składać klamkę z powrotem. Zajęło mi to dobre kilka godzin, ale w końcu po kilku nie udanych próbach - udało się. Mechanizm działa jak nowy, a ja zaoszczędziłem dwie stówki (nowy rower!). Jak wszystko zrobiłem to zaczęło lać i lało aż do wczoraj :)

Dziś udało zebrać się kilku kolegów i o 11:30 ruszyliśmy w trasę. Tym razem trochę nietypowo bo trasa płaska. Niestety dość mocno wiało, co jak się okazało dało nam się we znaki dość porządnie. Odkryte płaskie pola i te sprawy, masakra. Na początek pokierowaliśmy się na Bielczę. Wiało, więc raczej mało rozmów, a więcej jazdy w pociągu. Każdy ładnie, dawał zmiany i sprawnie dotarliśmy do lasu Radłowskiego. Zaraz za nim skręt w lewo i zrobiło się lepiej bo wiatr był bardziej boczny niż przedni. Tempo więc wzrosło powyżej 30km/h. Dotarliśmy do Jadownik Mokrych i tam skręciliśmy w prawo na Miechowice. Wybudowali tam nowy most nad potokiem. Oprócz tego dużo niczego - pola i droga między nimi. I wiatr.

Przejechaliśmy przez centrum i dotarliśmy do promu. Tu chwila odpoczynku bo trzeba było chwilę poczekać. Po przeprawie promowej ruszamy dalej na Wolę Żelichowską. Jakiś totalny koniec świata. Nic tylko droga pośród pustych pól. Nawet samochodu nie spotkaliśmy ani jednego. Za to było sporo walki z wiatrem :D. Na szczęście dotarliśmy do drogi głównej i po chwili zmieniliśmy kierunek. Teraz wiało w plecy :) Tempo momentalnie zaczęło rosnąć. 30, 35, 38, 42, 45km/h i coraz szybciej :) Przy 45 zaatakowałem, Dominik siadł na koło, rozkręciłem do 52km/h, chwilę potrzymałem i odpuściłem. Pięknie weszło. Chwilę potem poprawił Adrian z Marcinem :) Bardzo szybko dotarliśmy do drugiego promu. O tyle ciekawy, że znajduje się w miejscu połączenia Dunajca z Wisłą. Nie dziwne więc, że za takie atrakcje trzeba było zapłacić - 2,50zł od osoby :P

Po przeprawie szybko dotarliśmy do krajówki. Znów było z wiatrem, więc tempo szybkie. Po kilku kilometrach zjeżdżamy w bok, a żegna się z nami Adrian, który postanowił skrócić trasę z powodu choroby. My ruszyliśmy w kierunku miejscowości Bejsce po spokojnej bocznej drodze. Pojawiły się nawet jakieś małe hopki. Miejscowość gminna Bejsce sprawiła dość miłe wrażenie. Dobra droga, jakieś boiska, ładne sklepy i budynki firmowe. Widać dość dobrze skorzystali z jakiś funduszy na rozwój. Przez ową miejscowość przelecieliśmy dość szybko bo było z góry i już kierowaliśmy się na Koszyce. Przed wjazdem opuściliśmy województwo Świętokrzyskie.

Od Koszyc pojechaliśmy krajówką do Nowego Brzeska (17km). Na początek trafił się dość długi choć w miarę łagodny podjazd. Pojechał go mocno z Dominikiem na kole. Na zjeździe mocny atak, ale Dominik był czujny, wiało w plecy, czułem się super więc prędkości dość porządne, super sprawa. Kawałek dalej zatrzymaliśmy się i poczekaliśmy chwilę na resztę ekipy. Pozostało nam kilka kilometrów do Nowego Brzeska. Tam opuściliśmy krajówkę i pojechaliśmy w kierunku Bochni przez jednopasmowy most.

Niestety zmiana kierunku oznaczała, że znów waliło wiatrem w twarz. Takie życie. W między czasie zatrzymaliśmy się w sklepie na pepsi/colę. Potem mocne tempo po zmianach na Bochnię przez Proszówki. Centrum tradycyjnie ominięte. Do Brzeska pojechaliśmy przez Rzezawę. Na koniec postanowiliśmy z Marcinem dokręcić trochę kilometrów, więc odwieźliśmy Dominika do domu. Przed samym domem zauważyłem, że braknie kilometra do równej liczby więc zrobiłem dwie pętle wokół rynku :P I pykło te 150km. Choć Strava zawaliła i policzyła 149,3km :0

Niedziela, 8 marca 2015 Kategoria >100km, >1000m, Peleton, Szosa, top

34. Setka po górach i zepsuta klamka

Niedługo to już chyba tradycją będzie wieloosobowa jazda w Niedzielę :) Dziś pogoda wymarzona, już po 9 rano było prawie 10 stopni i pełne słońce. W centrum Brzeska stawiło się na pięciu, a szóstego kolegę zgarnęliśmy kilka kilometrów dalej. Początek płaski, przez Jodłówkę do Rzezawy. Tam pierwsze nieśmiałe hopki w kierunku Bochni. Na podjeździe na krótką chwilę dołączył się kolega Tomasz z Bochni ale on już wracał z treningu.

Centrum Bochni ominęliśmy, a pokierowaliśmy się na Zawadę. Zaczął się dłuższy podjazd, każdy swoim tempem żeby nie było problemów potem. Na zjeździe istne szaleństwo, dziś to jakieś nieoficjalne zawody w zjeżdżaniu chyba były. Większość pozycje aero w stylu Kwiato :D Bardzo duża przyjemność.

Potem trochę hopek na Sobolów. Na jednej trzech kolegów zaatakowało na maksa. Szalony sprint na szczyt, patrzą a za szczytem 50m zjazdu i jeszcze większy podjazd :D Po zjeździe z Sobolowa (aero) trochę płaskiego aż do drogi wojewódzkiej gdzieś za Łapanowem. Pojechaliśmy w kierunku Trzciany, a potem dobrym tempem w pociągu na Łąktę Górną.

Wyjechaliśmy znów na drodze wojewódzkiej i od tego momentu zaczęło się wyczekiwanie i taktyka niczym w wyścigach. Celem każdego premia górska na Rozdzielu :). Wyszedłem na zmianę, tempo raczej średnie żeby się nie przemęczać ale w Żegocinie zauważyłem, że urwałem kilku kolegów i zostałem tylko z Dominikiem. Kilkadziesiąt metrów za nami Arek z Adrianem próbowali zespawać grupkę. Utrzymywaliśmy z Dominikiem tempo żeby nas nie złapali jadąc po zmianach. Droga tymczasem coraz bardziej szła w górę i przybywało powoli procentów. Adrian w dolnym chwycie próbował za wszelką cenę nas dojść, ale jeden na dwóch to ciężko :) Zacząłem się niepokoić czy Dominik z mojej grupki mi nie ucieknie, więc jak wychodził na zmianę koncentrowałem się tylko na tym żeby trzymać się jak najbliżej koła. Zaczęła się najtrudniejsza część, Dominik się trzymał więc postanowiłem sam zaatakować. A co? :) Zakręt w prawo przy najstromszej części i rzucam wszystkie siły w korby. 15% nachylenia i udaje się uzyskać 18-19km/h, Dominik próbował złapać koło ale szczęśliwie dla mnie troszkę mu brakło. Pozostało jeszcze utrzymać kręcenie przez ostatnie metry oraz oglądać się co 2 sekundy za siebie i w końcu wjechałem na wirtualną kreskę na szczycie :) Z roweru niemal spadłem, ciężko się było wypiąć. Masakra ale piękna masakra :)  Taka walka to coś pięknego.

Dominik wjechał dosłownie kilka sekund po mnie, potem po kilkunastu zaczęli przyjeżdżać pozostali. Na szczycie zrobiliśmy dłuższą przerwę na odpoczynek. Widoki piękne, pogoda wspaniała...

Kilkanaście minut potem ruszamy powoli w dół w kierunku Limanowej. Zjazd ciężki bo asfalt w fatalnym stanie, a szkoda, bo gdyby było ok to zjazd byłby kapitalny. Zjechaliśmy do centrum i tam przerwa na sklep. Wypiłem sobie pepsi i kupiłem żelki :D:D:D Pierwsze słodycze od tygodnia :0

Ruszyliśmy w kierunku Krosnej, dość płasko więc tempo fajne, po zmianach. Zauważyłem, że coś mi świruje przerzutka. Po skręcie w Krosnej okazało się, że nie przerzutka tylko klamkomanetka. Przestała "klikać" i w bardzo dziwny i losowy sposób zmieniała przełożenia. A przed nami kolejny podjazd z efektowną ścianą.... W połowie zatrzymaliśmy się, chłopaki pomogli rozkręcić kawałek klamki, ale nic nie udało się zdziałać. Miałem możliwość wrzucenia przedostatniej koronki (24z) ale pod warunkiem, że trzymałem cały czas wychyloną dźwignię klamki. Mało wygodne, a do tego na ścianie którą podjeżdżaliśmy przydało by się raczej 28z.... Wytargałem jednak do góry, można powiedzieć, że zrobiłem dziś trening siły na niskiej kadencji :P

Zjechaliśmy do Iwkowej, i kolejnym etapem był podjazd w kierunku Czchowa. Znów walczyłem z rowerem, ale nachylenia mniejsze więc wjechałem na szczyt. Po krótkiej przerwie ruszamy w dół, pojechałem przodem i lekko wkurzony sytuacją ze sprzętem pocisnąłem maksymalnie jak się dało na zjeździe. Super sprawa. Wpadł też KOM ;]

Został nam ostatni podjazd - do Złotej, nie wiem jak go podjechałem ale podjechałem. Chyba dlatego, że był to ostatni podjazd dnia :) Zjechaliśmy do Łoniowej i aż do Dębna podaliśmy dość porządne tempo. Potem skręt na czwórkę, pożegnałem kolegów i pojechałem w bok do domu....
Sobota, 7 marca 2015 Kategoria Peleton, Szosa

33. Niepołomice

Kolejny weekend - kolejne jazdy w grupie :) Dziś było nas czterech i w planach spokojna, płaska trasa. Równo w południa ruszamy z Brzeska w kierunku Jodłówki. Tempo spokojne, więc można pogadać itd. W Jodłówce wjeżdżamy na serwisówki, które prowadzą nas do Borku. Tam kilkaset metrów fatalnej drogi i kolega łapie gumę. Robimy więc przerwę na zmianę dętki. Wszystko idzie sprawnie więc po kilku minutach ruszamy dalej. Dojeżdżamy do Raby i przekraczamy ją wąską kładką dla pieszych. Po chwili przecinamy główną drogę i wjeżdżamy do Puszczy Niepołomickiej. Obawiałem się, że może być wilgotno i zimno ale było sucho i przyjemniej niż na otwartej przestrzeni - drzewa osłaniały od mocnego dziś wiatru. Jechało się bardzo fajnie, spokojne tempo, sporo rozmów - generalnie tak jak miało być czyli coffee-ride :D Mieliśmy skręcić na Kłaj, ale coś się zagapiliśmy i nagle wyjechaliśmy pod Niepołomicami :) W ten sposób też, mogę dorzucić do kolekcji gminę Niepołomice. Od Niepołomic pojechaliśmy kawałek główną do Szarowa ale po kilku kilometrach odbiliśmy na mniejszą drogę na Kłaj. Tu trochę zaczęliśmy się bawić w ataki :D Bokami ominęliśmy centrum Bochni i wylecieliśmy na bocznej drodze na Rzezawę. Tu już zabawy na maksa. Atak za atakiem super frajda :D Dopiero od Jodłówki spokojnie :) Po kolei zaczęliśmy się rozjeżdżać każdy w swoją stronę. Ja już tradycyjnie na Leśną, w dół i serwisówkami do Mokrzyski. Potem ostatnie 3km i meta :)

Niekończąca się prosta w Puszczy Niepołomickiej:

Piątek, 6 marca 2015 Kategoria >30km/h, ITT

32. Czasówka

Dzisiaj tylko czasówka. Wyjazd już po 15. Myślałem, że nie wieje ale trochę wiało. Przez to też pierwsza połowa dystansu to prawdziwa rzeźnia, w Borzęcinie myślałem, że w rowie skończę :) Ostatnie 7km wiatr lekko sprzyjał więc ratowałem średnią. Brakło kilkadzisiąt sekund do najlepszego czasu, ale to dobry prognostyk na dalszą część sezonu :)

Piątek, 6 marca 2015 Kategoria Szosa

32b. Rozjazd

Rozjazd po czasówce.
Czwartek, 5 marca 2015 Kategoria Szosa

31. Porąbka, Łopoń - solo

Trafiło się okienko pogodowe, a asfalty były suche więc pojechałem do pętelkę. Najpierw w dół do Sterkowca i przejazd kolejowy. Straszny sajgon w koło linii kolejowej, dzieje się cała masa różnych rzeczy... Do Dębna dojechalem przez Maszkienice. Podjechałem sobie do góry i zjazd do Porąbki. W Porąbce ze 3 pętelki, w tym jedna w bardzo mocnym tempie i powrót na Dębno. Od Dębna do Łoponia pojechałem krajową czwórką. W Łoponiu zjazd w lewo i kierunek Biadoliny. Wiało dość mocno w tej fazie i było dość ciężko jechać szybko. Na koniec Bielcza, Wokowice i znów znalazłem się w pobliżu torów w Sterkowcu. Stamtąd ostatnie 2,5km do domu.

Po całej serii jazd w grupie po fajnych terenach, dziś powrót do codzienności ;)

Niedziela, 1 marca 2015 Kategoria >100km, Peleton, Szosa

30. Rożnów

3 dzień z rzędu porządna jazda w grupie. To mi się podoba :) Dziś w planach porządna trasa z licznymi podjazdami. O 11 stawiło się nas znów sześciu i ruszyliśmy na Nowy Wiśnicz. Z Brzeska przez chwilę krajówką, ale już po chwili zjazd na boczną drogą. Tempo zmienne, każdy ma inną ilość pary w nogach, więc różnie to wyglądało. Peleton rwał się, tworzyły się ucieczki ale wszystko to sprawiało, że było ciekawie i można było pobawić się w wyścig i próby np. spawania grupy :P

Od Wiśnicza pokierowaliśmy się na Lipnicę, i tu pojawił się pierwszy większy podjazd dnia. Każdy własnym tempem, więc na górze chwila czekania na zebranie wszystkich. Przy okazji pamiątkowe zdjęcie i ostry zjazd w dół. Na zjeździe przyatakowałem razem z Grześkiem i zrobiliśmy małą ucieczkę :) Za Lipnicą skręt na Rajbrot i znów bardzo fajny zjazd. Chłopaki mi i Grześkowie trochę odjechali więc znów zrobiliśmy pogoń. Jak się okazało dzięki temu zrobiłem koma na segmencie.

Na krzyżówce w Rajbrocie oderwał się od nas Dominik, który miał ograniczony czas i musiał skrócić trasę. My tymczasem ruszyliśmy w kierunku Porąbki Iwkowskiej, najpierw lekko pod górę, a potem kilka kilometrów łagodnego zjazdu. Na dole przerwa na sklep.

Po zakupach pokierowaliśmy się dalej w kierunku Dunajca. Pojechaliśmy kawałek krajówką, ale po niedługim czasie skręciliśmy w bok na Witowice Górne. Cel - Rożnów. Początkowo jeszcze dość płasko, ale z mocnym bocznym wiatrem, ale po krótkim czasie zaczął się spory podjazd. Widoki z góry piękne, zarówno na jezioro jak i na dolinę po drugiej stronie drogi. Jeszcze trochę pojechaliśmy pod górę i czekał nas szybki zjazd aż do poziomu jeziora. Znów szybka fotka i znów w drogę. Tym razem kierunek: Zakliczyn. Przed nim trzeba było jednak wdrapać się na szczyt górki w Bartkowej Posadowej. Pojechałem ją dość mocno z Grześkiem.

Po zebraniu reszty dość dziurawy i kręty zjazd do Paleśnicy. Tam jeszcze jedna przerwa na sklep i po chwili pędziliśmy już w pociągu ponad 40km/h w kierunku Zakliczyna. Po przekroczeniu Dunajca, skręt w lewo i kilka km ruchliwej drogi głównej do Melsztyna. Od Melsztyna znów podjazd, tym razem do Gwoźdźca. Znów dość mocne tempo nadałem z Grześkiem więc wjechaliśmy pierwsi. Grzesiek dalej pojechał sam, gdyż się spieszył, a ja zaczekałem chwilkę na resztę. Na szczycie posiedzieliśmy trochę i odpoczęliśmy i już można było ruszać w dół do Niedźwiedzy. Na zjeździe zaatakowałem, ale Marcin czujnie siedział tuż za kołem i nie dał się urwać ;)

Przez Łoniową i Doły tempo średnie z małymi skokami dla zabawy. W Porąbce decyzja, że nam mało i dorzucamy Bocheniec, a co :) Wdrapać się było dość ciężko ale udało się. Na zjeździe znów szaleństwo, uciekałem przed Marcinem, w pewnym momencie na liczniku 82km/h hehe. Tym razem udało mi się zrobić małą przerwę. Udało mi się też pobić o sekundę swój najlepszy czas.

Na dole na światłach, skręt na starą czwórkę i najkrótszą trasą do Brzeska. Tam pożegnałem kolegów i sam pojechałem w kierunku ul. Leśnej. Stamtąd wskoczyłem na serwisówki i dojechałem przez Mokrzyskę do domu.