Październik, 2015

Wtorek, 6 października 2015 Kategoria Szosa

212. Test kamery sportowej

Zachęcony pozytywną recenzją przeczytaną na blogu Trzymaj Koło postanowiłem kupić chińską kamerę sportową firmy Xiaomi Yi. Dziś przyszła paczka z kamerą i zapasowym akumulatorem. Za całość z przesyłką dałem 390zł. Ruszyłem więc testować. Kamera sprawia bardzo pozytywne wrażenie i jest dość intyicyjna. Całość dopełnia porządna aplikacja na telefony, która pozwala na zaawansowane sterowanie i ustawianie kamery. Większą recenzję zamieszczę za jakiś czas na blogu (www.piotrkol.blogspot.com).

Trasa mało oryginalna. W zasadzie podobna jak wczoraj tylko odwrotnie i bez Godowa. A jak zdjęcia? Powiem szczerze, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Spodziewałem się, że będzie lepiej od telefonu. I jest. Ale jest znacznie lepiej niż tylko to. Zdjęcia wyszły bardzo solidnie. Sprzęt poradził sobie ze średnimi warunkami świetlnymi.

Poniedziałek, 5 października 2015 Kategoria >30km/h, Szosa

211. Deszcz widmo

Już poprzedniego dnia założenie było takie, że dziś odpoczynek. Bo meteo jednoznacznie pokazywało deszcz przez większość dnia. Budzę się rano i rzeczywiście jakoś ciemnawo. Wstaje, a to tylko poranna mgła. Po godzinie wyszło słońce i nie było widać ani jednej chmurki. Tak więc wyszedłem pojeździć. Trzeba łapać każdą chwilę dobrej pogody teraz! Na początku pojechałem do Biadolin i tam trafił się samochód dostawczy. Siadłem więc na zderzak i sobie jadę. Gość się nie rozpędzał powyżej 60km/h więc kolejne 3,5km przejechałem za nim robiąc przy okazji ciekawą średnią 54km/h :P Dojechałem w ten sposób aż do krajowej (9)czwórki.

Następnie udałem się aż na Godów korzystając z podjazdu obok zamku w Dębnie i sadów już w wyższej partii góry. Tempo jednak lajtowe. Zjazd też spokojny i lecę przez Porąbkę żeby zrobić pętelkę. Wróciłem pod kościół i śmigam na bocheniec. Początek mocny ale szybko odpuściłem bo to nie było to. Dla mnie strasznie ciężki jest profil bocheńca od Porąbki. Nie jest to zupełnie mój typ podjazdu. Zjechałem za to bardzo szybko i sprawnie. Na światłach trafiła się kolejna okazja, tym razem bus. Też jakoś mało dynamicznie jechał, więc nie było problemów żeby się za nim zabrać. Tym razem prędkości już ciekawe - 77km/h. Dojechałem w ten sposób do Brzeska. Stamtąd przez centrum do Leśnej, zjazd do węzła A4 i obwodnicą Mokrzysk w kierunku zjazdu do Szczepanowa.
Niedziela, 4 października 2015 Kategoria >100km, >30km/h, Peleton, Szosa

210. Do Żabna w grupie

Niespodziewana setka. Tym razem z Arkiem i Grześkiem wybraliśmy się w płaskie tereny. Dokładniej pojechaliśmy do Żabna. Trasa poprowadzona początkowo bocznymi drogami, jechaliśmy tak pół na pół - chwilami mocno po zmianach, chwilami luźno z rozmowami. Tempo więc "mieszane". W Biadolinach spotkaliśmy sporą grupę sakwiarzy. W Żabnie przerwa. Najpierw zakupy w sklepie, a potem podjechaliśmy do rynku, aby się posilić. Pepsi i żelki weszły jak trzeba :P Podyskutowaliśmy o kołach karbonowych i szytkach i ruszyliśmy z powrotem. Powrót drogą wojewódzką ale niezwykle spokojną. Najpierw mocno po zmianach pod wiatr, nie wiem jak reszta ale ja na zmianie podchodziłem pod 90-92% tętna, więc lekko nie było. W Borzęcinie po skręceniu w boczną drogę zaatakował Grzesiek, bo był tak segment. Na moje szczęście ruszył zbyt późno i koma mi nie odebrał. W Szczepanowie zdecydowałem, że jeszcze za mało kilometrów więc pojechałem dalej z kolegami. Dotarliśmy do Brzeska, gdzie jakimś cudem udało nam się pogubić nawzajem. Spotkaliśmy się na placu Kazimierza. Ja sobie kupiłem jeszcze loda, bo to już końcówka sezonu to trzeba korzystać. A potem już z samym Grześkiem wróciłem przez Jadowniki do domu.
Sobota, 3 października 2015 Kategoria >1000m, >100km, Szosa

209. Rozdziele

Jeden z ostatnich chyba tak ciepłych dni w tym sezonie. Można było jechać zupełnie na krótko. Obrałem za cel przełęcz Widomą (535m n.p.m). Na trasie planowo wiele hopek i podjazdów. Zaczęło się jednak dość płasko, od dojazdówki przez Biadoliny do Łoniowej. Tam też początek przewyższeń. Najpierw podjazd do Biesiadek, dość sztywny początek ale później ~2km łagodnego podjazdu. Zjechałem i zaraz potem wspinałem się ponownie :)

Po przekroczeniu krajówki zjazd do Tymowej i tam jeden z dwóch głównych dań - serpentyny. Dziś jednak jechałem tam spokojnie, na bicie rekordów przyjdzie jeszcze czas. W Iwkowej odbiłem sobie na Wojakową. Przez dłuższy czas łagodnie pod górę. Ładne widoki na okoliczne pagórki. Później skręt na Żegocinę i kolejna hopa. Na zjeździe docisnąłem bardzo mocno. Asfalt w stanie tragicznym i agonalnym. Leciałem ponad 60km/h i w sumie jak wpadłem na te dziurska to bardzo żałowałem. Ale nie było już sensu zwalniać, więc zacisnąłem zęby i pognałem dalej. Przynajmniej wpadł kom :P

Wyjechałem w Żegocinie i zaczął się długi podjazd pod przełęcz Widomą w Rozdzielu (4,4km @5% z 17% końcówką). Samopoczucie było dobre i szło dość żwawo. Na górze przerwa na banana i po chwili ruszyłem w przeciwną stroną w dół. Na zjeździe mocny atak, choć oczywiście do kom'a nie ma szans - tędy nieraz zjeżdżali zawodowcy. Jechałem z wiatrem i wyciągnąłem maks 77km/h oraz na 2km średnią 65km/h co dało 19 miejsce :D Lider segmentu Ján Chalupčík z ekipy Janom Greenway ma tam średnią 72km/h i maks 87km/h :D Masakra!

Jechałem dalej już spokojniej, najpierw sporo lekko w dół, a potem w Muchówce kilka spoko ścianek. Odbiłem na Lipnicę Murowaną. Po drodze trzeba było pokonać tragiczny odcinek asfaltu w lesie. Tragiczny. Strasznie. Myślałem, że pogubię zęby. I te własne i te w napędzie. Na zjeździe do Lipnicy też kiepski odcinek, na szczęście krótki.

Za centrum odbiłem sobie na boczne drogi prowadzące na Borówną i Chronów. Drogi te zaprowadziły mnie do Kobyla skąd już rzut beretem do Brzeska i w efekcie - po przerwie na lody - do domu. W sumie fajna trasa.

Piątek, 2 października 2015 Kategoria Szosa

208. I po formie

Parafrazując klasyka: "Matkę oszukasz, ojca oszukasz, ale nóg nie oszukasz" ;P Dziś miało nie wiać, więc od kilku dni szykowałem się do ostatniej chyba w tym roku czasówki na mojej 20km pętli. Wyjechałem koło 13, zrobiłem lekko ponad 30 minut rozgrzewki i jazda na start. Po 2 kilometrach zostaje zablokowany przez taksówkarza, który wyjechał mi z podporzadkowanej. Brawo panie taksówkarzu, co z tego, że leciałem 49km/h i miałem pierwszeństwo. Przecież jestem tylko gościem na rowerze.

Wróciłem na start i jadę od nowa. Było w miarę ok do 8 kilometra. średnia 42,2km/h i wtedy wyłączyło mi prąd. Koniec jazdy hehe :) Tak więc to już raczej koniec szaleństw na ten rok. Teraz trzeba sobie spokojnie pokręcić, pooglądać widoczki i się nacieszyć słońcem póki jest. A od Listopada ruszamy ostro z przygotowaniami pod 2016!

Czwartek, 1 października 2015 Kategoria Szosa

207. Witam Październik na rowerze!

10 miesiąc w roku rozpoczęty. Czas szybko leci, dopiero zaczynał się 6 i było pięknie...

Na początek zadanie kurierskie - trzeba było dostarczyć przesyłkę do Porąbki. Ok, i tak tam zawsze jestem ;) Jadę więc przez Biadoliny, bo Sterkowiec rozkopany doszczętnie. Wieje niestety ale już przywykłem. Docieram do Porąbki, zostawiam przesyłkę, dostaje za to pół stówki hehe :)  Lecę dalej, do czwórki i na Maszkienice. Potem tak jak często ostatnio skręcam na Brzesko i tam dokręcam jeszcze po obwodnicy, robiąc sobie przy okazji kom'a