Wtorek, 13 października 2015 Kategoria Szosa

218. I po zimie, przynajmniej narazie

Prognozy tym razem sprawdziły się w 100%. Miało sypać od nocy w Niedzielę do poniedziałkowego wieczora i tak było. Wczoraj rano budzę się i pierwsze co widzę to śnieg na oknie dachowym. Sypało intensywnie. W rezultacie ciężki, mokry śnieg w połączeniu z drzewami które jeszcze nie pozbyły się liści przysporzył sporo problemów. Wiele dróg było nie przejezdnych z powodu połamanych konarów, a i u mnie na działce złamał się potężny konar wierzby. Trochę kicha bo fajnie zasłaniała dom od drogi i sąsiadów, a teraz się luka zrobiła :/

Tak więc wczoraj o jeździe nie mogło być mowy bo była by to jedynie głupota i proszenie się o kłopoty.

Wieczorem jednak przestało sypać, a temperatura zaczęła wzrastać. W rezultacie dziś drogi były suche, a śniegu dużo mniej niż wczoraj. Tak więc wolnego już nie było i wybrałem się na krótką trasę zobaczyć jak świat się zmienił po zimie :P

Ubrałem się ciepło i ruszyłem na klasyczną rundkę do Porąbki. Po drodze zahaczyłem o górę w Dębnie oraz o Bocheniec żeby pooglądać widoki z góry. O ile na dole było brzydko, szaro i depresyjnie, o tyle na górach widoki były cudowne - ośnieżone pagórki, ciemne drzewa i przygruntowe mgły :) Końcówka jazdy w trybie czasówki bo zbyt szybko zapadł zmrok. Nie wziąłem lamp więc musiałem zdążyć przed ciemnością.

xtnt - No w poniedziałek było naprawdę hardcorowo :P Liczę, że był to najpoważniejszy atak zimy w tym sezonie hehe :) Rzeczywiście na nizinach wydaje się, że jest troszkę lepiej niż tu choć ostatnie zimy były wyjątkowo łaskawe.

gustav - :D
- 18:33 środa, 14 października 2015 | linkuj
Cześć :)
Z bluzy attiq jestem bardzo zadowolony. Ciężko jednoznacznie określić zakres temperatury bo zależy to od tego co oprócz niej mamy na sobie oraz od indywidualnej kwestii poczucia ciepła. Ja na przykład zawsze marznę i dopiero przy 25 stopniach odczuwam pełen komfort termiczny, a mój znajomy na krótko śmiga przy 15 stopniach bez problemu.

Bluzę zdarzyło mi się nosić w kilku wariantach:
koszulka termo + bluza - temp. 14 stopni. Było ciepło choć takie ubranie nie sprawdza się bo jak się spociłem to potem zawiewało chłodem.

koszulka termo + zwykła koszulka kolarska + bluza - najczęściej tak jeżdżę. Zakres temp. w których jest mi ciepło to 8-12 stopni. Poniżej 8 zakładam do tego wiatrówkę i jest git. Mniej niż 4 stopni jeszcze z tą bluzą nie doświadczyłem więc ciężko mówić o mocno zimnych dniach. Zobaczymy :)

Tak czy siak bluzę mogę polecić. Jest wykonana naprawdę porządnie, wewnątrz ma mikropolar, który jest bardzo przyjemny i zapewnia ciepło. Według mnie bardzo dobry zakup, tym bardziej, że przymierzałem się do 3 razy droższych bluz włoskich. Na szczęście zaryzykowałem tą i jestem super zadowolony :)

Dzięki za komentarz tak poza tym :)
- 18:31 środa, 14 października 2015 | linkuj
Cześć,
Piotr, trafiłem na Twoje zapiski gdzieś kiedyś z szosa .org
Od czasu czasu wejdę poczytać jak kręcisz. Sam zacząłem jakąś tam przygodę z kolarstwem w zeszłym roku, póki co się rozkręcam, bo przez cały 2015 mam niecałe 2000 km, co przy twoim przebiegu... :)
Chciałem zapytać Cię o bluzę z Attiqa. Przede wszystkim przy jakiej temperaturze się sprawdza ? Czy zadowolony z niej jesteś? Co ubierasz pod spód? Szukam czegoś na drugą warstwę.
Myślę że to dobry temat na wpis na Twojego bloga, tzn kwestia ubioru na zimę/jesień.
Pozdrawiam ciepło z nizinnego Wrocławia.
Ps. Mam rodzinę, bliską, w Loponiu :) :) :)
Jacek - 13:13 środa, 14 października 2015 | linkuj
łooosz kufa:D
gustav
- 08:43 środa, 14 października 2015 | linkuj

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa otypa