Sobota, 10 października 2015 Kategoria >30km/h, Peleton, Szosa

216. Tour de Cracovia

Zupełnie nieoczekiwanie wziąłem udział w wyścigu szosowym. Dominik podał linka i jakoś tak się zgadaliśmy wczoraj, że udało się zebrać i pojechać. Wyścig na zakończenie cyklu Tour de Cracovia. 3 rundy po pagórkowatym terenie na północ od Krakowa. Ruszyliśmy koło 9 rano z Brzeska. Od rana zimno i wietrznie. Przyjechaliśmy, poszliśmy się zapisać po czym rozładowaliśmy rowery i się przebraliśmy. Następnie uciekliśmy do samochodu bo było tak zimno :D 4 stopnie... i lodowaty wiatr.

Po chwili ruszamy jednak na rozgrzewkę, trochę pokręciłem wokół startu, przyuważyłem Rafała Majkę i Kasię Niewiadomą :) Przed 12 ruszyła grupa dzieci i seniorów. Zaraz po ich starcie chaos bo każdy rzucił się zająć sobie miejsce z przodu. Ja niestety dobre 5 metrów za linią startu i z boku. Było tak jak się obawiałem - jak ja ruszyłem to czołówka leciała już 50 na godzinę kilkaset metrów dalej. Baj baj pierwsza grupo :/

Początkowe kilometry to jazda kompletnie w trupa żeby dostać się jak najbardziej do przodu. Tętno w granicach 190 (ponad 90%) cały czas i zapiek totalny ale trzeba było. Dostałem się ostatecznie do drugiej grupy zasadniczej. Niestety ludzie nie bardzo palili się do roboty. Dałem kilka zmian, oprócz mnie jeszcze ze 2-3 kolesi wychodziło na czoło. Jak my schodziliśmy to grupa rozwalała się na całą szerokość drogi i zaczynało się patrzenie na siebie. Klawo.

Trasa dość techniczna. Pagórki raczej nie groźne, ale było kilka niebezpiecznych zakrętów, głównie na zjazdach. Kilka razy zrobiło mi się gorąco. Raz gościu przede mną nie bardzo wyrobił i zjechał na kamienne pobocze. Na szczęście nie wyglebił bo gdyby to zrobił to wprost przede mnie. Wyratował się. Niektórzy z kolei nie bardzo wiedzieli jak się zachować w peletonie. Często, gwałtownie i bez patrzenia zmieniali tor jazdy, w efekcie kilka razy blokowałem tylne koło bo musiałem awaryjnie przyhamowywać.

Na drugim okrążeniu dałem dość konkretną długą zmianę, ale na chłopakach nie zrobiło to wrażenia, jak w końcu zjechałem to niemal z wyrzutem się na mnie patrzyli. hehe. Dobrze, że było tych 2-3 innych co ciągnęli jeszcze bo tak to by było kiepsko.

Rozpoczęliśmy trzecie i ostatnie okrążenie. Obmyśliłem, że spróbuje w którymś momencie zaatakować, może ktoś się ze mną weźmie albo coś. Nieoczekiwanie na 11km przed metą zdarzyła się okazja. Gość zaatakował ale nikt z nim nie poszedł więc odpuścił. Nastąpiło rozluźnienie w grupie i wtedy ja dla picu skoczyłem. Liczyłem, że ktoś pociągnie za mną, ale jedynie się patrzyli. Nie gonili też więc dałem do pieca i jadę. Zrobiłem jakieś 200 metrów przewagi. Dzięki temu przejechałem kilka zakrętów na spokojnie, bez obaw, że mnie ktoś rozwali. Niestety grupa złapała mnie na 4 kilometry przed metą. Jak tylko złapali to znów luz, więc nie miałem problemów żeby jechać w czubie. Na ostatnim podjeździe zaczęło się szarpanie, do końca byłem z przodu ale na wypłaszczeniu przed zjazdem gość przede mną puścił koło i musiałem spawać. Udało się już na dojeździe do mety więc dałem sobie spokój ze sprintem i dojechałem w połowie grupki.

Ogólnie bardzo pozytywny dzień. Wyścig zorganizowany bardzo dobrze, wszystko na bardzo wysokim poziomie. Trasa znakomicie zabezpieczona. Ruch wstrzymany na czas przejazdu czołówki, więc lecieliśmy na spokoju całą drogą. Trasa techniczna i sporo przewyższenia, ale podjazdy nie były ciężkie, ani szczególnie długie. Moje tereny jednak zdecydowanie bardziej dają w kość :)

Ostatecznie zająłem 50 miejsce na coś koło 285 sklasyfikowanych. Kilka minut straty do pierwszej, zwycięskiej grupy więc naprawdę nie jest źle biorąc pod uwagę, że jechało PSP oraz mastersi. Poza tym już dobre 2 tygodnie temu zacząłem roztrenowanie więc teoretycznie nie powinienem był nic mieć w nogach dziś :)